ایزدی خبر داد؛

تمدید اعتبار کارت شناسایی ایثارگران تا پایان سال ۱۳۹۶

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تمدید اعتبار کارت شناسایی ایثارگران تا پایان سال ۹۶ خبر داد.
کد خبر: ۲۳۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵ - 13March 2017
تمدید اعتبار کارت شناسایی ایثارگران تا پایان سال ۱۳۹۶به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: کارت شناسایی ایثارگران که به خانواده‌های شهدا، همسران، فرزندان بالای 15 سال، جانبازان بالای 25 درصد، آزادگان و همسران جانبازان بالای 70 درصد تعلق دارد، تا پایان سال 96 تمدید شد و دبیر شورای عالی اداری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور این موضوع را به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور روز یکشنبه 22 اسفندماه موضوع تمدید کارت شناسایی ایثارگران تا پایان سال 1396 را به تمام دستگاه‌های مشمول قانون خدمات کشوری اعلام کرده است، لذا تمام دستگاه‌های اجرایی با این کارت شناسایی طبق قانون باید تسهیلات و خدمات را به ایثارگران ارائه دهند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید تنها در مقابل ارائه کارت‌های شناسایی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به ارائه خدمات اقدام کنند تصریح کرد: متأسفانه برخی مؤسسات و تشکل‌ها که بعضی از آنان نیز به ثبت نرسیده‌اند اقدام به صدور کارت برای ایثارگران می‌کنند اما ملاک ارائه خدمات تنها کارت‌های صادره از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

ایزدی افزود: کارت‌های صادرشده توسط تشکل‌ها تنها کارت داخلی برای عضویت در آن تشکل است و اگر دستگاهی برای ارائه خدمات این کارت‌ها را ملاک قرار دهد باید مسئولیت اقدام خود را بپذیرد.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران طی سال 1396 کارت‌های جدید ایثارگران را طراحی و چاپ می‌کند، اظهار داشت: در سال آینده این کارت‌ها در اختیار ایثارگران قرار خواهد گرفت و نمونه کارت‌های جدید را شورای عالی اداری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌کند.

ایزدی با اشاره به صدور یک میلیون و 240 هزار کارت شناسایی ایثارگری طی 10 سال گذشته گفت: 800 هزار نمونه از این کارت‌ها اصل و مابقی المثنی و اصلاحی هستند. طبق قانون، جانبازان زیر 25 درصد نیز می‌توانند با ارائه معرفی‌نامه به دستگاه‌های اجرایی از برخی تسهیلات و خدمات استفاده کنند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد در پایان گفت: کارت‌های شناسایی ایثارگران همچنین شامل خانواده‌های شهدا، همسران، فرزندان بالای 15 سال، جانبازان بالای 25 درصد، آزادگان و همسران جانبازان بالای 70 درصد، شهدای، عتبات، مدافعین حرم،منا، مرزبان‌ها و تمام شهدایی که در درگیری‌ با اشرار و ضدانقلاب جان خود را تقدیم کرده‌اند، می‌شود.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار