فریدون عباسی در «یادواره شهدای عشایر باصری» مرودشت:

اگر کسی مردم را از سایه جنگ نترساند می‌توانیم قدرت جهانی شویم

رئیس سابق سازمان انريی اتمی گفت: امروز به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل‌شده‌ایم و اگر از این پیچ تاریخی درست عبور کنیم و کسی مردم را از سایه جنگ نترساند و رفاه کاذب را به مردم وعده ندهد در مدت‌زمانی شاید کمتر از عمری که از انقلاب گذشته است می‌توانیم به یک قدرت جهانی تبدیل شویم و در این خصوص مؤلفه‌های لازم را داریم و باید همت انقلابی نیز داشته باشیم.
کد خبر: ۲۳۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷ - 13March 2017
به گزارش دفاع پرس از شیراز، فریدون عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در دومین یادواره شهدای سرافراز ایل «باصری» که در مسجدالرسول «مرودشت» برگزار شد، ضمن اشاره به شهامت و بزرگ‌مردی مردم ایل باصری اظهار داشت: پس از انقلاب تلاش می‌کردیم فقر و عقب‌ماندگی را از بین ببریم و به دنبال سازندگی بودیم تا اینکه جنگ به ما تحمیل شد و استعداد و توانی که باید صرف سازندگی می‌شد به سمت دیگری رفت.

وی ادامه داد: دشمنان که با کودتاهای رسانه‌ای، سیاسی و فرقه‌ای نتوانسته بودند انقلاب را شکست دهند، در مقیاس بزرگ‌تری در حال جنگ با ما بودند و اگر رشادت‌ها و بزرگ‌مردی‌ها نبود طبق فرمول مادی در همان هفته اول کشور اشغال می‌شد و انقلاب با شکست روبرو می‌شد.

دکتر عباسی گفت: امام با اتکا به خداوند و پیروی از پیامبر (ص) و سیره ائمه اطهار (ع) از زاویه‌ای دیگر به دنیا نگاه می‌کرد و حمله صدام را به سنگ انداختن دزد تشبیه کرد.

وی «استکبارستیزی»، «ایستادگی شجاعانه در برابر سلطه‌طلبی جهانی»، «ساده زیستی»، «نزدیکی به مردم»، «مبارزه با فقر، فساد و تبعیض» را از مشخصات گفتمان انقلابی دانست و تصریح کرد: سپاه بعد از جنگ برای دفاع از نظام خود را مجهزتر کرد و توانمندی دوران دفاع مقدس را در سازندگی کشور به کار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: هر جا که مسئولان دولتی کم می‌آورند و هر جا به سراغ مسائل سطحی و حاشیه‌ای می‌روند سپاه با قرارگاه مهندسی خاتم‌الانبیاء به کمک کشور می‌آید.

وی با بیان اینکه، پایداری سپاه و پایداری کشور حاصل خون شهدا است، افزود: بیشترین حملات متوجه کسانی است که برای کشور تلاش می‌کنند و دشمنان خارجی سپاه را بیشتر موردتهاجم قرار می‌دهند.

وی ابراز داشت: انرژی هسته‌ای یکی از پیشرفت‌های ما در حوزه علم و فناوری است و کسانی که با صنعت هسته‌ای مخالفت می‌کنند با پیشرفت علم و فناوری در این کشور مخالفت می‌کنند.

دکتر عباسی اظهار داشت: خانواده‌ها باید به رشد علمی فرزندان‌شان بیشتر اهمیت دهند که رشد کشور در تمام ابعاد محصول رشد علم و فناوری است و این باید مطالبه شود.

وی افزود: در حوزه علم و فناوری با تأخیر اما با بنیه انقلابی شروع کردیم و نتایج خوبی در حوزه‌های فضایی، هوایی، ماهواره، هسته‌ای و تولید داروهای خاص داشتیم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: امروز به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل‌شده‌ایم و اگر از این پیچ تاریخی درست عبور کنیم و کسی مردم را از سایه جنگ نترساند و رفاه کاذب را به مردم وعده ندهد در مدت‌زمانی شاید کمتر از عمری که از انقلاب گذشته است می‌توانیم به یک قدرت جهانی تبدیل شویم و در این خصوص مؤلفه‌های لازم را داریم و باید همت انقلابی نیز داشته باشیم.

وی ادامه داد: کسانی که دنبال گفتمان انقلابی هستند باید شعار شهدا و بزرگی شهدا را سرلوحه خویش قرار دهند و ما باید زندگی با عزت را ادامه دهیم و درست انتخاب کنیم و اصلی‌ترین مورد در درست انتخاب کردن، پیروی از ولایت‌فقیه است.

دکتر عباسی در خصوص دوقطبی سازی در جامعه گفت: در آینده مراقب دوقطبی‌ها در جامعه باشیم. مقام معظم رهبری همواره تلاش کردند جامعه ید واحده باشد.

وی تصریح کرد: ما باید در خصوص هسته‌ای و برجام بر اساس‌نامه مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور عمل کنیم و این موجب وحدت در جامعه می‌شود و ما باید به تعهداتمان پایبند باشیم و اجازه دهیم شکست در جبهه دشمن اتفاق افتد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در خصوص اعتراضات اخیر به برگزاری کنسرت‌های موسیقی در مشهد، خاطرنشان کرد: مشهد را با نام امام رضا (ع) باید شناخت و هر حرکتی که در این خصوص بخواهد مردم را تحریک کند و علما را ناراحت کند، حرکتی در راستای دوقطبی کردن جامعه است و یک حرکت انحرافی محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: مراقب دوقطبی‌های جنگ و صلح باشیم و مراقب باشیم عزیزان کشور را سمبل جنگ قرار ندهند.

دکتر فریدون عباسی در پایان خاطرنشان کرد: سپاه مظهر دفاع و قدرت کشور است، باید مراقب باشیم کسی سپاه و رزمندگان را مظهر جنگ نداند و این خطراتی است که امروز جامعه ما را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار