انتقاد رییس دیوان عدالت اداری از برخورد نکردن نیروی انتظامی با روزه خواران

رییس دیوان عدالت اداری نسبت به تظاهر به روزه خواری برخی افراد در ماه رمضان و برخورد نکردن نیروی انتظامی با آن‌ها انتقاد کرد.
کد خبر: ۲۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳ - 07July 2014

انتقاد رییس دیوان عدالت اداری از برخورد نکردن نیروی انتظامی با روزه خواران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دیوان عدالت اداری، حجتالاسلام والمسلمین «محمدجعفر منتظری» رییس دیوان عدالت اداری در جلسه شانزدهم تیر ماه هیات عمومی گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه اخلاقی، فردی و شرعی همه ماست و نمیتوانیم نسبت به کارهای حرام بهویژه تظاهر به روزهخواری برخی بیتفاوت باشیم.

وی افزود: وظیفه نیروی انتظامی این است که با مظاهر گناه و معصیت در جامعه برخورد کند و این علاوه بر تکلیف شرعی یک وظیفه سازمانی است، درحالیکه آنان تنها به دادن بیانیه و اطلاعیه اکتفا میکنند.

حجتالاسلام منتظری ادامه داد: از قصور نیروی انتظامی در این مورد گلایهمندیم.

رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی باید نشانههای تقوا ملموس باشد، افزود: در نظام جمهوری اسلامی و در کشوری که نام امیرالمومنین (ع) را در پیشانی خود دارد، ملاحظه میشود که معدودی با کمال پررویی، حرمت ماه مبارک رمضان را رعایت نمیکنند و این موجب تاسف است.

حجتالاسلام منتظری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است، گفت: تظاهر به روزهخواری و سکوت در مقابل آن برای جامعه شیعی و ولایی ما غیرقابل توجیه است و مردم و مسوولان بویژه نیروی انتظامی در صورت قصور در برخورد با این پدیده باید جوابگو باشد.

وی ادامه داد: فراموش نکنیم که در نظام اسلامی، حکومت فقط مسوول بهداشت و نان مردم و رسیدگی به ظواهر زندگی آنان نیست، بلکه وظیفه توجه به زندگی معنوی آنان را نیز عهده دار است.

رییس دیوان عدالت اداری ابراز امیدواری کرد که مسوولان امر نسبت به این آسیب جدی در جامعه توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجتالاسلام منتظری درمورد ویژگیهای ماه رمضان و عبادت گفت: روزه در میان عبادات از ویژگی خاصی برخوردار است، به این ترتیب که همه عبادات جنبه اثباتی دارند، یعنی شخص باید مجموعه اعمالی را برای تحقق آن انجام دهد، لکن ویژگی روزه این است که در این نوع عبادت فرد هیچ عملی را انجام نمیدهد و تنها با قصد و نیت از ابتدای طلوع فجر تا اول مغرب از مبطلات امساک میکند.

وی افزود: از آنجاییکه این عبادت با قصد و نیت دورنی محقق میشود، نمیتواند ریا داشته باشد و قطعا منظور آن روزهای است که پرهیزکاری در آن است.

نظر شما
پربیننده ها