علمای بحرین:

مردم به سمت منزل شیخ عیسی‌قاسم رهسپار شوند

در آستانه محاکمه شیخ عیسی‌قاسم، علمای بحرین از مردم خواستند که به سمت منزل این روحانی برجسته بروند.
کد خبر: ۲۳۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ - 13March 2017

 علمای بحرین: مردم به سمت منزل شیخ عیسی قاسم رهسپار شوندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از المنار، علمای بحرین در آستانه محاکمه شیخ‌ عیسی‌‌‌قاسم رهبر نهضت اسلامی این کشور بیانیه‌ای صادر کردند.

علمای بحرین از مردم خواستند که امشب برای دفاع از شیخ عیسی‌قاسم به محل اقامت ایشان رهسپار شوند.

علمای بحرین در این بیانیه تاکید کردند که تکلیف در زمینه حفظ دین و مذهب از طریق دفاع از شیخ عیسی‌قاسم، روشن است.

رژیم آل خلیفه ادامه محاکمه شیخ عیسی‌قاسم را به فردا سه‌شنبه موکول کرده است که این روز مصادف با ششمین سالروز حمله نظامیان سعودی و اماراتی به بحرین برای کمک به رژیم آل خلیفه در سرکوب انقلاب مردم این کشور است.

گروه‌های بحرینی ضمن اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در روز سه‌شنبه، از مردم خواستند که در این روز از خرید و سفر خودداری کرده و به خیابان‌ها و میادین بیایند.

حکومت بحرین 20 ژوئن (31 خرداد) حق شهروندیِ شیخ عیسی‌قاسم را سلب کرد. این اقدام حدود یک هفته پس از آن صورت گرفت که وزارت دادگستری بحرین فعالیت اصلی‌ترین حزب مخالف این کشور یعنی جنبش الوفاق را تعلیق و دو گروه مخالف دیگر به نام‌های «مؤسسه عصر روشنگری اسلامی» و «انجمن اسلامی الرساله» را منحل کرد.

وزارت کشور بحرین در تاریخ 31 خرداد با ادعای این‌که این روحانی برجسته شیعی از جایگاه خود برای «خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت فرقه‌ای» سوءاستفاده کرده است، از لغو تابعیت وی خبر داد.

شیخ عیسی‌قاسم که رهبر معنوی انقلاب بحرین به شمار می‌آید، پس از تاسیس کشور بحرین در سال 1971 از نجف اشرف به این کشور بازگشت و با اکثریت آراء به مجلس راه یافت و تا زمان انحلال آن، عضو مجلس ملی بحرین بود.

بحرین از بهمن سال 1389 صحنه‌ی برگزاری اعتراضات خیابانی مردم است که خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار