برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری برای انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس

شورای سیاست‌گذاری هفدمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس تشکیل شد و روند برگزاری این جشنوراره در سال آینده مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۲۳۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹ - 13March 2017
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس با حضور جمعی از صاحب‌نظران، داوران، اندیشمندان و دبیران دوره‌های گذشته این برنامه ملی در سازمان ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

در این نشست که با حضور بهروز اثباتی، علی شجاعی صائین، حسن رسولی، محمد قاسم فروغی جهرمی، محمد حسین کریم‌پور و ... برگزار شد، حاضران به ارائه پیشنهادات خود برای برگزاری بهتر این دوره پرداختند و برنامه‌های متنوعی برای دوره هفدهم تصویب شد.

محمدقاسم فروغی مسئول اجرای این دوره در این نشست، در سخنانی گفت: هفدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس به داوری آثار منتشر شده در حوزه‌ها و شاخه‌های مختلف مرتبط با دفاع مقدس که طی سال 1393 و 1394 منتشر شده خواهد پرداخت و کار داوری آثار از دو ماه آینده پس از تدوین و تقسیم‌بندی موضوعی کتاب‌های موجود شروع خواهد شد.

وی همچنین از تدارک انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس در این دوره از منظر ناشران، نخبگان، نویسندگان و مخاطبان این کتاب‌ها خبر داد و گفت: مراسم پایانی هفدهمین دوره در نیمه دوم سال 1396 برگزار خواهد شد.

فروغی گفت:‌ در این دوره از جایزه همانند دوره قبل آثار منتشر شده در این دو سال از طریق کتابخانه تخصصی جنگ حوزه هنری و دیگر مراکز جمع‌آوری کتاب‌‌های کشور (کتابخانه‌ها) احصا و پس از بررسی آثار راه‌ یافته به مراحل بعدی، کتاب‌های مرحله نهایی ابتیاع خواهد شد.

وی همچنین افزود: فراخوان عمومی این جایزه به زودی منتشر و طی آن از ناشران و نویسندگان نیز تقاضا می‌شود که آثار خود را برای داوری در این برنامه ملی که در صورت امکان و ایجاد شرایط مساعد، بین‌المللی خواهد شد، به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها