سید ضیاء هاشمی :

تا زمانی که در سینما عدالت برقرار نشود حماسه شکل نمی گیرد / مدیران سینمایی اعمال سلیقه را کنار بگذارند

تا زمانی که سیاست های اصل 44 در زمینه خصوصی سازی انجام نپذیرد و رفتار مدیران سینمایی در چهار چوب قانون قرار نگیرد حماسه ای که مد نظر مقام معظم رهبری در حوزه سینماست شکل نمی گیرد .
کد خبر: ۲۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸ - 20June 2013

تا زمانی که در سینما عدالت برقرار نشود حماسه شکل نمی گیرد / مدیران سینمایی اعمال سلیقه را کنار بگذارند

سید ضیاء هاشمی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت : با مدیرانی که در حال حاضر امورات سینمایی کشور را در دست دارند شکل گیری حماسه سیاسی و اقتصادی غیر ممکن است . اگر قرار است که در سال جاری در زمینه اجرای فرمایشات رهبری اتفاقی مثبتی روی دهد باید فرصت مانورازمدیران نالایق گرفته شود .

رئیس اتحادیه تهیه کننده های سینمای ایران افزود : تا کنون مقام معظم رهبری تاکیدهای بسیارزیادی براجرای سیاست های اصل چهل و چهار و تسریع خصوصی سازی داشته اند ، همچنین قوانینی که در چشم انداز توسعه به تصویب رسیده هم بر تسریع خصوصی سازی و کم شدن تصدی گری دولت در صنعت و تجارت و فرهنگ تاکید دارد اما دراتفاقی که جدیدا در سینمای ایران افتاده  تمامی این قوانین و تاکیدها توسط مدیرسینمایی ما زیر پا گذاشته شده و فیلمی که با سرمایه بخش خصوصی تولید می شده به حالت تعلیق درآمده است . جالب است بدانید که تعلیق به وجود آمده برای فیلم فوق حدود یک میلیارد تومان ضرر و زیان به سرمایه گذار و تهیه کننده فیلم وارد کرده است .

تهیه کننده اعتراض تصریح کرد : با این شرایط چه کسی حاضر است در سینما سرمایه گذاری کند ؟ چه کسی حاضر است فیلم تولید کند ؟ وقتی با فیلمی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه ساخت گرفته و تمامی مراحل قانونی خود را طی کرده است این گونه برخورد می شود چه گونه می توان کار کرد؟ چگونه و با چه امیدی می توان کار آفرینی کرد ؟ ما بارها از مدیران سینمایی خواسته ایم که اعمال سلیقه را کنار بگذارند و با ما و سرمایه گذاران این صنعت رفتاری قانونی داشته باشند علت این درخواست ما هم این است که کار وقتی در چهارچوب قانون قرار می گیرد امنیت سرمایه تضمین می شود و کارآفرینی و اشتغال را به همراه می آورد .

تهیه کننده شوکران تاکید کرد: چند سال پیش قانونی در زمینه حمایت از کارهای فاخر تصویب شد که طبق آن هر ساله بودجه ای را به بنیاد سینمایی فارابی اختصاص دادند با اینکه این بودجه برای تمامی اهالی سینما تعریف شده اما متاسفانه این بودجه به طور عادلانه تقسیم نمی شود. چند سال است که این بودجه فقط به دست چند نفر آدم خاص می رسد .

وی در ادامه افزود: ما بارها درخواست کردیم که هر حمایتی که از فیلم ها می شود را به طور شفاف و روشن برای مردم اعلام کنند یا اتحادیه به عنوان نماینده همه تهیه کننده های سینمای ایران وارد قضیه شود و شرایطی را به وجود بیاورد که این منابع به صورتی عادلانه در اختیار همه تهیه کننده های سینما قرار بگیرد اما دوستان هیچ علاقه ای به این صحبتها ندارند. 

سید ضیا هاشمی درآخر اضافه کرد: به نظر من تا زمانی که در سینمای ایران عدالت برقرار نشود و منابع مالی و امکانات دولتی به صورتی کاملا عادلانه توزیع نشود و تا زمانی که سیاست های اصل 44 در زمینه خصوصی سازی انجام نپذیرد و رفتار مدیران سینمایی در چهار چوب قانون قرار نگیرد حماسه ای که مد نظر مقام معظم رهبری است در حوزه سینما  شکل نمی گیرد . 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار