رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

معضل بیکاری بر اساس برنامه ششم قابل حل نیست!

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از فقدان منابع پیش بینی شده در برنامه ششم به منظور رفع معضل بیکاری خبر داد.
کد خبر: ۲۳۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵ - 13March 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «خدادادی»، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در مصاحبه‌ای رفع بیکاری در کشور را متوجه نگاه‌های غیر کارشناسی  دانست و گفت: از دیرباز به صورت عمیق به معضل بیکاری نگاه نشده است؛ در گذشته اعتبارات خوبی در جهت رفع این معضل تصویب شد ولی این اعتبارات منجربه اشتغال‌زایی نشد.

وی با اعلام اینکه اعتبارات هزینه شد و با اعطای وام افراد بیکار، بدهکار بانک ها شده اند، ادامه داد: در برنامه ریزی و شناخت دچار اشتباه بوده ایم؛ چنانچه در دهه 60 مشکل را بر مبنای افزایش جمعیت حل و فصل کردیم ولی بیشتر به افزایش جمعیت منجر شد.

خدادادی با اعلام اینکه اقدامات بر سیاست گذاری ها بوده است، تصریح کرد: در حوزه اشتغال زایی نیز همین عملکرد را در پیش گرفتیم و (سیاست های مان با اقدامات همسو نبود).

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص سیاست گذاری های اشتغال در قالب برنامه ششم توسعه گفت: در حال حاضر اعتبارات کافی از سوی دولت برای رفع بیکاری وجود ندارد و در کل برنامه ششم اعتبار خاصی که توان حل معضل بیکاری را داشته باشد، پیش بینی نشده است.

خدادادی یادآور شد: نزدیک به 10 میلیون نفر جوان جویای کار وجود دارند ولی منابع تامین مالی برای اشتغال این افراد وجود ندارد.

وی رقم تخصیصی در قالب بودجه 96 در حوزه رفع بیکاری را نا کافی دانست و افرود: دولت از مرحله ای که بتواند مشکل بیکاری را از محل اعتبارات خود حل و فصل کند، عبور کرده و با 90 درصد بودجه جاری نمی توان اشتغال ایجاد کرد.

خدادادی لزوم جذب سرمایه را متذکر شد و گفت: فضا باید برای کسب و کار مهیا باشد و مردم را وارد این فضا کنیم و به جز جذب سرمایه کاری توسط دولت  اجرایی نیست.

وی ادامه داد: قوانین کار باید مردم را تشویق کند و اگر دولت در این زمینه وارد عمل شود موفق نخواهد بود چراکه رفع معضل بیکاری نیازمند تولید و سرمایه گذاری است.

منبع: رادیو گفتگو

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار