من انقلابی‌ام-147/ هوشیار در گفت‌وگو با دفاع پرس:

روایت‌های دفاع مقدس باید جلوه‌گر رشادت‌های شهیدان باشد

راوی دفاع مقدس با اشاره به اهمیت نحوه روایتگری راهیان نور گفت: روایت‌های دفاع مقدس باید جلوه‌گری درست از رشادت‌های شهیدان باشد.
کد خبر: ۲۳۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ - 14March 2017
روایت‌های دفاع مقدس باید جلوه‌گر رشادت‌های شهیدان باشد«عباس هوشیار» روای دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور اظهار داشت: از سال 1359 تا آخر جنگ در جبهه‌های نبرد حضور داشته‌ام. برای حضورم در جبهه به درجه مجاهدی نائل آمدم که آن را به یکی از همرزمان شهید جهان آرا تقدیم کردم.

وی همرزمی با سرلشکر رحیم صفوی، نیروهای شهید چمران و احمد متوسلیان را مایه افتخار خود برشمرد و افزود: سال‌های 63، 65 و 66 نیز در مناطق مختلف جبهه مجروح شدم و به شکر خدا تا به امروز توانسته‌ام به انقلاب اسلامی خدمت کنم.

این روای دفاع مقدس بیان کرد: برای همه اقشار و زائران به خصوص زائران اهل تسنن و اقلیت‌های مذهبی روایتگری دفاع مقدس را انجام می‌دهم. روایتگری شجاعت‌های ارتش، سپاه و بسیج را باید به بهترین شکل انجام داد.

هوشیار با بیان خاطره‌ای از جبهه غرب گفت: اوایل انقلاب گروهک کومله در غرب کشور فعالیت داشت. بنی صدر نیروهایش را برای کارشکنی علیه بچه‌های بسیج و سپاه در جبهه پخش کرده بود تا مهمات به دستشان نرسد.

این رزمنده افزود: شخصی به نام «ظریف» دادستان بود و من رئیس زندان مریوان بودم. یکی از نیروهای کومله را دستگیر کردیم و اعتراف کرد سر چهار تن از نیروهای پاسدار را بریده و جایزه دریافت کرده است. در شرایطی که همه داغدار نیروهای سپاه بودیم، ظریف حدود شرعی را برای او رعایت کرد.

این راوی دفاع مقدس درباره چگونگی روایتگری دفاع مقدس بیان کرد: گریه کردن بر شهدا امر خوبی است؛ اما این مسئله وظیفه راوی نیست. روای باید طوری مسائل را مطرح کند که شجاعت‌های شهیدان تبیین شود.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار