من انقلابی‌ام-150/ حجت الاسلام ماندگاری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«من انقلابی‌ام» یعنی من انسانِ مسلمانِ منتظر و وارث خون شهدا هستم

مسئول موسسه روایت سیره شهدا در رابطه با تعریف «من انقلابی‌ام» گفت: من انقلابی‌ام یعنی انسانم، مسلمانم، شیعه‌ام، منتظر امام زمانم و وارث انقلاب و خون شهیدان هستم.
کد خبر: ۲۳۲۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ - 14March 2017
«من انقلابی‌ام» یعنی من انسانِ مسلمانِ منتظر و وارث خون شهدا هستمحجت الاسلام و المسلمین «محمدمهدی ماندگاری» مسئول موسسه روایت سیره شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور در خصوص ویژگی یک فرد انقلابی از منظر قرآن و اسلام اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی که می‌فرمایند «من انقلابی‌ام» یعنی انقلابی بودن رسالت‌های مخفی شده انسان است. من انقلابی‌ام یعنی من یک انسانم. انسان به ما هو انسان باید انقلابی باشد.
 
وی در ادامه انقلابی بودن را به بی تفاوت نبودن انسان نسبت به آنچه که در اطرافش می‌گذرد، تعبیر کرد و افزود: ما در تعریف انسان می‌گوییم «تو که از محنت دیگران بی غمی، نشاید که نامنت نهند آدمی». لذا من انقلابی‌ام یعنی من انسانم و برای شکم، شهوت، شهرت و قدرت نیامده‌ام، بلکه من انسان برای انسانیت آمده‌ام و برای رسیدن به اهداف انسانیت باید تلاش و کوشش کنم.
 
ماندگاری گفت: من انقلابی‌ام یعنی من مسلمان هستم؛ مسلمان یعنی چی؟ مسلمان یعنی اینکه در انجام تکالیفش از اسلام تبعیت و به موقع انجام می‌دهد و پای اعتقادات خود هم می‌ایستد.
 
وی من انقلابی‌ام را به من شیعه‌ام تعبیر و تصریح کرد: کسی که پیرو قرآن و عترت است کم نمی‌آورد و کم نمی‌گذارد. من انقلابی ام یعنی من منتظر امام زمان(عج) هستم؛ کسی که منتظر امام زمان است، بی ارزش و بی خاصیت نمی‌شود.
 
مسئول موسسه روایت سیره شهدا در رابطه با تعریف دیگر «من انقلابی‌ام» گفت: من انقلابی‌ام یعنی من وارث شهدایم؛ کسی پیدا نمی‌شود که از انقلاب اسلامی ارث دریافت کند ولی انقلابی نباشد و خسته و ملول بشود و عافیت طلب باشد. کسی پیدا نمی‌شود حجتی مثل شهدا داشته باشد ولی انقلابی نباشد و در گوشه‌ای بدون تحرک بماند.  من انقلابی‌ام یعنی من وارث انقلاب امام راحل و خون شهدا هستم.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه جوانان کشورمان باید به پنج تعریف من انقلابی‌ام یعنی من انسانم، من مسلمانم، من شیعه‌ام، من منتظر امام زمانم و من وارث انقلاب و خون شهدایم فکر کنند، گفت: اگر جوانان به این پنج تعریف توجه عمیقی داشته باشند، در انجام امورات خود موفق خواهند بود.

ماندگاری در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چگونه باید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل آینده منتقل کرد، بیان داشت: در وهله اول ما باید فرهنگ ایثار و شهادت را بشناسیم و در مرحله دوم به این فرهنگ عمل و بعد آن را تبلیغ کنیم تا استقامت و مقاومت را از آن برداشت کنیم.
 
وی در پایان از بی توجهی برخی از مسئولان به مقوله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گلایه کرد و گفت: متاسفانه تاکنون مسئولان آنچنان که باید به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بپردازند، نپرداخته‌اند.
 
انتهای پیام/411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار