رئیس سازمان زندان‌ها در جمع خبرنگاران تأکید کرد

برخورد قاطع با برهم‌زنندگان قانون در زندان‌ها

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: اگر کسانی هستند که خدای ناکرده بخواهند از فضای سالم زندان سوء استفاده کنند یا بخواهند در مواردی قانون را نقض کنند قطعا نمی‌گذاریم برای آنها محیط امن باشد و برخورد لازم صورت با آنها خواهد گرفت.
کد خبر: ۲۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴ - 08July 2014

برخورد قاطع با برهم‌زنندگان قانون در زندان‌ها

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "اصغر جهانگیر" رئیس سازمان زندانها، اقدامات تأمینی و تربیتی در حاشیه بازدید از زنان اوین درباره هدفش از این بازدید گفت: این اولین بازدید من از زندانها نیست؛ بلکه من بازدیدهای خود را از زندانهای استانها آغاز کردهام.

وی افزود: درست این است که بگوییم اولین بازدید از یکی از بازداشتگاهها و ندامتگاههای استان تهران است که به زندان اوین آمدیم.
 
جهانگیر تصریح کرد: ما با هدف اینکه ببینیم وضعیت رسیدگی به زندانیان در درجه اول چگونه است و خدمات به آنها چگونه ارائه میشود به زندان آمدیم.
 
وی افزود: همچنین هدف دیگر ما این است که مشکلات و مسائل آنها را از نزدیک ببینیم و در پی حل آنها باشیم که این بازدیدها شکل گرفت و امروز در زندان اوین بودیم.
 
رئیس سازمان زندانها درباره یکی دیگر از اهداف این بازدید گفت: زندان باید یک محیط اصلاحی و تربیتی باشد و باید زندان را برای کسانی که به دنبال آن هستند که برابر قوانین و مقررات عمل کنند امن کنیم.
 
وی افزود: در مقابل اگر کسانی هستند که خدای ناکرده بخواهند از این فضای سالم سوء استفاده کنند و تحمیل کنند عقاید خودشان را یا بخواهند در مواردی قانون را نقض کنند قطعا برای آنها نمیگذاریم محیط امن باشد و با آنها برخورد لازم صورت خواهد گرفت.
 
جهانگیر گفت: مشکلات زندانیان عمدتا به پروندههای قضایی آنها برمیگردد؛ آنها بعضا نسبت به طولانی شدن مدت رسیدگی گلهمند هستند و انتظار دارند که روند دادرسیها تسریع شود.
 
وی افزود: آنها البته بعضا نسبت به قرارهای صادره نیز گلایه داشتند که نیازمند آن بود پروندههای آنها بررسی شود و در آنجایی که بشود کمک کرد به آنها مساعدت برسانیم.
 
یکی از خبرنگاران خطاب به جهانگیر گفت: یکی از انتقادهای زندانیان مربوط به خارج محیط زندان بود مثل اطاله دادرسی و رفتار قضات و دیگری بحث بازداشتگاهها که با خود امر زندانبانی رابطهای نداشت در این موضوع چه توضیحی دارید؟
 
وی در پاسخ گفت: زندانیان نسبت به رفتارهایی که در حین دستگیری با آنها شده که توسط مراجع دیگری بوده از بازداشتگاهها گلهمند بودند که قرار شد آن مسائلی که داشتند را مکتوب کنند تا ما پیگیری کنیم و ببینیم اگر مشکلات در بازداشتگاهها وجود دارد با هماهنگی با مراجع مربوطه نسبت به حل آنها اقدام کنیم.
 
جهانگیر در پاسخ به سؤالی درباره اینکه شما همچنان بازرس ویژه رئیس قوه قضاییه هستید، آیا در جریان بازدید موردی بود که نیاز باشد از این جنبه گزارش و با رئیس قوه قضاییه مطرح کنید؟ تصریح کرد: یکی از پروندهها بود که به نظر میرسید با توجه به طولانی شدن مدت رسیدگی و حضور فرد در زندان به نظر میرسید نیاز به بررسی ویژه داشت که قرار شد مسئولین زندان این موضوع را منعکس کنند تا پیگیری کنیم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار