قول پیگیری مطالبات جانبازان از سوی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

سردار رضایی در نشست اعضای شورای عالی انجمن‌های جانبازان با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: در حد توان مطالبات جانبازان و ایثارگران به ویژه احیای ادامه جلسات با ستاد کل پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۲۳۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ - 14March 2017

قول پیگیری مطالبات جانبازان از سوی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظامبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، بدنبال حواشی ایجاد شده در پی اجتماع جانبازان و ایثارگران (۱۴ اسفند ماه) در نمازخانه بنیاد شهید و امور ایثارگران، اعضای شورای عالی انجمن های جانبازان در راستای اطلاع رسانی این حرکت به مسئولین ارشد کشور، عصر روز گذشته ( 23 اسفند 95) با دبیر مجمع تشخیص مصلحت «محسن رضایی» دیدار کردند.

در این دیدار که اعضای شورای عالی انجمن جانبازان حضور داشتند «حسین اسرافیلی» مدیر انجمن به معرفی اعضا، و چگونگی شکل گیری و اهداف شورای عالی انجمن های جانبازان پرداخت و ضمن بیان علل اجتماع ۱۴ اسفند، اظهار داشت: از آنجا که اجتماع با عنوان مسالمت آمیز و با هدف تمرکز در نمازخانه بنیاد شکل گرفت، با وجود احساسات شدیدی که در اجتماع کنندگان وجود داشت ما بسختی توانستیم از رفتن جانبازان ویلچری به خیابان جلوگیری کنیم.

بدنبال آن یوسف مجتهد به سوابق و فراز و نشیب‌های قانون جامع ایثارگران اشاره کرد و گفت: علی رغم اینکه بعد از جلسه شورای عالی با معاون حقوقی بنیاد، قراربود یک نسخه قانون جامع از سوی بنیاد برای اعلام نظر در اختیار شورا قرار گیرد، معاون مذکور خلف وعده کرد تا جایی که شورا مجبور شد یک نسخه از آن را بزور تحویل بگیرد، و جالب آنجاست که نسخه اصلاحی قانون جامع در بنیاد در حالی به هیئت دولت ارائه شد که بسیاری از مدیران بنیاد از آن اظهار بی اطلاع می کردند.

وی با تاکید بر پنهان کاری بنیاد در اصلاح و ارسال قانون جامع افزود: نسخه اصلاحی قانون جامع توسط شورای عالی انجمن های جانبازان به ستاد کل نیروهای مسلح عرضه و توجه سردار فیروز آبادی (رییس اسبق این ستاد) به این اصلاحیه جلب و مورد تایید و تاکید ایشان قرار گرفت. لیکن در حاضر جهت پیگیری این موضوع خلل ایجاد شده است.

در پایان مجتهد ضمن اشاره به بحران و امنیتی شدن مشکلات ایثارگران، تعجیل در راه حل را خواستار و هدف از تشکیل این جلسه را حمایت مجمع تشخیص مصلحت نظام در سه محور، قرارگرفتن قانون جامع اصلاحی شورای عالی انجمن های جانبازان در پیگیری نهادهای ذیربط ، عمل به قوانین مصوب مرتبط به ایثارگران و درخواست جلسه با سردار باقری جهت پیگیری قانون جامع ایثارگران برشمرد.

سردار رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن خوش‌آمد گویی به اعضای شورای عالی انجمن های جانبازان و اشاره به سوابق و زحمات آقای مجتهد در اصلاح قانون جامع در یک دهه گذشته، کار شورای عالی را مهم و از اعضای آن که پیگیرحل مشکلات ایثارگران هستند تشکر و قدردانی کرد و قول دادند تا حد توان مطالبات جانبازان و ایثارگران به ویژه احیای ادامه جلسات با ستاد کل پیگیری شود.

در ادامه داود حیدری از نابسامانی‌های مالی بنیاد از جمله اختلاس در بانک دی یاد کرد و گفت: این در حالیست که این امکان وجود دارد، از منابع موجود بنیاد با مدیریت صحیح بخش عمده ای از مطالبات جامعه هدف را برآورده کرد.

وی ادامه داد: اعتراض این بار با خواهش از جانبازان در نمازخانه برگزار شد، اما جانبازان اعتراض دارند که در نوبت بعد داخل بنیاد نخواهیم آمد.

حیدری افزود: نیاز روز افزون جانبازان به آسایشگاه امری است که علی رغم تاکیدات، از سوی بنیاد هیچ برنامه مدونی برای آن وجود ندارد.

این عضو انجمن گفت: اگر واقعاً پول و اعتبار برای همه نباشد ما حاضر به خوردن نان خشک هستیم، اما وجود اختلاس ها و حیف و میل ها در بنیاد به وضوح نشان میدهد که اینگونه نیست.

در ادامه این نشست حسن ابوطالبی از دیگر اعضای انجمن شورای جانبازان گفت: پس از اجتماع 14 اسفند، بنیاد و سایت های وابسته به آن تلاش کردند هدف اجتماع را تا حد مشکل معیشتی پایین بیاورند، درحالیکه مطالبات اجتماع کنندگان فراتر از معیشت بوده و عملیاتی شدن قانون جامع ایثارگران (نسخه اصلاح شده توسط شورای عالی انجمن های جانیاران که تمامی اقشار مختلف ایثارگران را در بر می گیرد) در رأس مطالبات قرار داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار بر پیگیری اجرای قوانین مربوط به ایثارگران و جانبازان تأکید کرد و گفت: بعد از فداکاریهای شما در حادثه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و کمک به امام(ره) و ملت ایران، برخی غصه می‌خورند که ای کاش، امیرالمومنین (ع) چنین یاران فداکاری را که حضرت امام (ره) داشت در پیرامون خود داشتند. شما جانبازان یاور امام و رهبری معظم انقلاب بودید و در اقتدار ایران اسلامی نقش مهمی ایفا کرده اید. وظیفه ما مسوولین این است که به شما خدمت کنیم.

رضایی افزود: در رسیدگی به امور جانبازان و پیشکسوتان نواقصی وجود دارد که این وضعیت باید اصلاح شود. امیدوارم با همت دولت و مجلس از این وضعیت خارج شویم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت در پاسخ به گلایه های جانبازان حاضر در جلسه گفت: مطالبات شما به حق است و انشاالله مسوولان به این درخواست‌ها توجه بیشتری خواهند کرد و قول دادند تا حد توان مطالبات جانبازان و ایثارگران به ویژه احیای ادامه جلسات با ستاد کل پیگیری شود. 

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار