معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه خبر داد؛

بقاع متبرکه کرمانشاه میزبان بیش از 1500 زائر در طرح آرامش بهاری

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از اسکان بیش از 1500 نفر از زائران و مسافران در طرح آرامش بهاری به صورت سالانه در بقاع متبرکه استان خبر داد.
کد خبر: ۲۳۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ - 14March 2017

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام مجید میرزایی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در کارگاه آموزشی هیأت امناء، خدام، کارشناسان فرهنگی و دست‌اندرکاران طرح آرامش بهاری که صبح امروز در دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه امسال آغاز می‌شود و تا 15 فروردین سال 96 ادامه دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سال گذشته در طرح آرامش بهاری بیش از یک‌میلیون و 500 نفر در بقاع متبرکه استان اسکان داده شدند و هرساله به این تعداد افزوده می‌شود.

این مسؤول با تاکید بر پتانسیل‌های زیارتی و گردشگری بقاع متبرکه استان کرمانشاه، افزود:‌ اداره‌کل اوقاف وامور خیریه استان امسال برنامه‌ریزی خوبی برای اجرای طرح آرامش بهاری انجام داده است، چرا که در همه شهرستان‌ها میزبانی مسافران را به عهده داریم و باید مقرارات و قواعد میزبانی به نحوه احسنت در دستور کار باشد.

میرزایی با اشاره به برخی سخنان نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و توصیه‌هایی در راستای برگزاری بهتر طرح آرامش بهاری، یادآور شد: تعداد زیادی از افراد کشور برای استفاده معنوی از بقاع متبرکه به این استان سفر می‌کنند که باید برنامه‌های مناسبی به صورت جدی در دستورکار دست‌اندرکاران مربوطه باشد.

این مسؤول تاکید کرد: طرح آرامش بهاری باید به صورت ویژه‌ای با نگاه زیارتی و تبلیغ امام زادگان استان برای ترویج سنت حسنه وقف، گستره فرهنگ اسلامی و... در مورد توجه همگان قرار بگیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، افزود:‌ بیش از 65 بقع متبرکه در استان به عنوان یادگاران رسول مکرم(ص) وجود دارد که 22 بقع با برنامه‌ریزی لازم، آماده اجرای طرح آرامش بهاری است.

وی با بیان اینکه باید خدمات خوب فرهنگی، اعتقادی و اطلاعات عمومی در خصوص بقاع متبرکه شهرستان مورد نظر قرار بگیرد، تصریح کرد: خیمه‌های معرفت در هشت بقع متبرکه دایر می‌شود تا خدمات لازم در غرفه‌های آن به زائران ارائه شود.

میرزایی ادامه داد: برنامه‌ریزی ضروری برای غرفه‌های مشاورهای مذهبی، کودک و نوجوان، سوالات شرعی، چند رسانه‌ای و... ایجاد می‌شود، همچنین جوایزی برای خیمه‌های معرفتی نیز از قبل تهیه شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار داشت: حدود 27 نفراز روحانیان و مبلغان اعزامی از استان قم در بقاع متبرکه کرمانشاه برای اجرای بهتر طرح آرامش بهاری حضور دارند و از قبل نیز آمورش‌های لازم را فرا گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار