منابع نظامی سوریه:

گسترش سیطره ارتش بر «القابون»/ گزینه نظامی برای «الوعر» کماکان باقی است

منابع نظامی سوریه از تسلط ارتش بر ورزشگاه قابون و انفجار تونل بزرگ محل تردد تروریست‌ها در این منطقه خبر داده و گفتند: پشیمانی تروریست‌های الوعر از تخلیه حمص به سرکوب نهایی آنها منجر می‌شود.
کد خبر: ۲۳۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ - 14March 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یک مسئول امنیتی سوریه اظهار داشت: یگان های ارتش سوریه جاده برزه در شمال شرق دمشق یعنی مسیر مواصلاتی بین محله برزه با محله تشرین که از بیمارستان نظامی تشرین می گذرد، مسدود کردند.

وی افزود: مسدود شدن جاده برزه ناشی از تشدید درگیری های محله قابون در همجواری برزه است و پیشتر این جاده به طور جزئی مورد استفاده تنها غیرنظامیان بود که به دلیل موارد مکرر ربوده شدن آنها دستور مسدود شدن آن صادر شد.
 
گسترش سیطره ارتش بر «القابون»/ گزینه نظامی برای «الوعر» کماکان باقی است

مسئول امنیتی سوریه با تاکید بر گسترش دامنه تسلط ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن بر داخل محله القابون گفت: نظامیان دولتی در پی حملات راکتی و توپخانه ای بزرگ خود توانستند همه ورزشگاه قابون در شمال این محله را تحت کنترل خود بگیرند.

وی با اشاره به اینکه پیشروی ارتش سوریه در قابون فرصت بیشتری برای تحقق اهداف نظامی در شرق دمشق را می دهد، گفت: طی روزهای اخیر تونل های بیشتری که جبهه النصره از آن برای جابجایی عناصر و تجهیزات خود استفاده می کرد کشف و ضبط شدند و دیروز هم تونلی به طول 100 متر شناسایی و با همه تروریست هایی که در داخل آن بودند منفجر شد.

مسئول سوری با اشاره به ادامه حملات توپخانه ای در غوطه شرقی دمشق گفت: ارتش سوریه عصر دیروز تحرکات تروریست ها در میدان الثانویه حرستا را هدف گرفت که به تخریب 2 مقر آنها منجر شد که یکی مرکز مخابرات تروریست ها و مجهز به مدرن ترین تجهیزات مخابراتی بود.

وی در خصوص اوضاع در جنوب غرب دمشق نیز گفت: ارتش سوریه همچنان حملات خود را متوجه تروریست های مغر المیر و ظهر الاسود آخرین پایگاه تروریست های جبهه النصره قرار داده است.

آخرین فرصت برای تخلیه الوعر

صبح دیروز، توافق نهایی در خصوص خروج افراد مسلح از محله «الوعر» حمص در سوریه میان هیئت آشتی ملی و نمایندگان افراد مسلح با نظارت روسیه به امضا رسید.

این توافق برای تکمیل اجرای مرحله سوم توافق مصالحه در الوعر و استفاده از فرمان عفو ریاست جمهوری برای حل و فصل وضعیت افراد مسلح و تسلیم سلاح آنان به دولت است.

یک مسئول نظامی سوریه با اشاره به اینکه توافق مذکور با همکاری دفتر مصالحه روسیه انجام شده گفت: افراد مسلح به همراه خانواده‌هایشان طی چندین مرتبه در 6 تا 8 هفته آتی از الوعر خارج و برخی به میل خود به شهرک الدار الکبیره در حومه حمص یا استان إدلب منتقل می شوند.
 
گسترش سیطره ارتش بر «القابون»/ گزینه نظامی برای «الوعر» کماکان باقی است

وی توافق کنونی را آخرین فرصت دولت سوریه به تروریست های محله الوعر برای نجات جانشان دانست و گفت: اگر تروریست ها که قریب به یک هزار و پانصد نفر هستند مثل دفعات قبل توافق را زیر پا گذارند این محله شاهد عملیات نظامی گسترده ای خواهد بود تا به حضور آنها پایان بدهد.

مسئول سوری گفت: طی توافق مذکور به افراد مسلح 2 ماه برای خروج از الوعر فرصت داده شده که طولانی ترین فرصت در روند آشتی های ملی است تا به گروه های مسلح برای تجدید نظر در محاسبات و تعیین گزینه هایشان فرصت داده شود بخصوص که هنوز بین این گروه ها بر سر تخلیه الوعر اختلاف است و هنوز ضمانت واقعی برای موفقیت آن وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در صورت تکمیل روند آشتی الوعر، مناطق و شهرک های دیگر حومه شمالی و غربی حمص مثل تلبیسه، الرستن و الحوله روستاهایی که سال هاست تروریست ها در آنجا مستقر هستند و منبع حملات راکتی به روستاهای امن همجوارشان هستند به جریان آشتی ملحق می شوند.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار