سردار مومنی:

نیم میلیون نفر برای تعطیلات ایمن بسیج شده‌اند

جانشین فرمانده ناجا گفت: نیم میلیون نفر از همه دستگاه‌ها بسیج شده‌اند تا تعطیلاتی ایمن را برای مسافران نوروزی فراهم کنند.
کد خبر: ۲۳۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ - 14March 2017
نیم میلیون نفر برای تعطیلات ایمن بسیج شده‌اندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران گفت: همه دستگاه های خدمات رسان شماره سه رقمی ارائه می کنند که این باعث سردر گمی شهروندان می‌شود هر چند تلاش کردیم که این شماره های سه رقمی امداد رسانی در یک مرکز هماهنگی ارایه شوند تا کمتر مردم دچار سردرگمی باشند با این حال سعی می کنیم هماهنگی های لازم برای ارایه یک شماره ثابت برای همه دستگاه های خدمات رسان ارایه شود.

وی ادامه داد: پیش بینی های بلند مدتی سازمان هواشناسی انجام داده است و اعلام شده است که امسال شرایط جوی برای دو هفته اول فروردین ویژه است. بارش برف و باران را پیش رو داریم از این رو به شهروندان توصیه می‌شود با توجه به بالا بودن حجم سفرها حتما تجهیزات و تمهیدات لازم را همراه داشته باشند.

به گفته جانشین رئیس پلیس کشور، امسال نیم میلیون نفر از همه دستگاه های دخیل در امر مسافران نوروزی و خدمت رسانی به آنها اماده باش هستند همه دستگاه ها ظرفیت هایشان را افزایش داده اند. ۳۰ بالگرد به روان سازی ترافیک اختصاص دارد و در ناجا ۳۰۰ هزار نفر بسیج شده اند تا هم امنیت و هم امنیت ترافیکی را به اجرا در بیاورند.

سردار مومنی ادامه داد: ۳۰۰ هزار نفر مختص ناجاست و نیم میلیون نفر در کل از دستگاه ها در امر خدمات رسانی ترافیکی نوروزی حضور دارند. پلیس در همه جا حضور دارد در همه پارک ها و تفرجگاه ها پلیس حضور پر رنگ دارد قصد داریم از مبدا تا مقصد امنیت را برای مردم رقم بزنیم همه این دستگاه ها اینجا جمع شده اند تا مردم سفر و تعطیلات ایمنی داشته باشند.

وی توصیه کرد: رانندگی با حالت خستگی و خواب‌آلودگی ممنوع است ۴۰ درصد از تصادفات‌ سال گذشته به خاطر رانندگی با حالت خستگی و خواب‌آلودگی بوده همچنین رانندگی با حالت خواب‌آلودگی باعث واژگونی خودروها می‌شود از این رو به رانندگان توصیه می کنیم از سرعت غیر مجاز جلوگیری کنند.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: امسال طرح نوروزی طولانی تر است و پیش بینی کرده ایم که موج اول سفرها از بعد از ظهر چهارشنبه آغاز شود و تا پایان هفته بعد ادامه دارد. متاسفانه در برگشت موج اول و رفت موج دوم بیشترین میزان تصادفات را داریم و همه تلاشمان این است که از ایجاد این قبیل تصادفات جلوگیری کنیم. مشهد و شمال و فارس و جنوب کشور و خوزستان بیشترین آمار مسافران را دارند از این رو ما تمهیداتمان را در این استان ها بیشتر کرده ایم.

وی تاکید کرد: ۳۵۰ نفر در ۱۰ماهه امسال نسبت به سال گذشته کمتر کشته شده اند و این خیلی مهم است. تلاش داریم در نوروز ۹۶ کاهش تلفات رانندگی داشته باشیم این روند رو به کاهش که از یک دهه گذشته آعاز شده است امیدواریم ادامه داشته باشد .

سردار مومنی درباره تمهیدات چهارشنبه آخر سال، گفت: حوادث تلخی که در چند روز قبل اتفاق افتاد زنگ خطر است چهار شنبه آخر سال نباید به بستری برای حادثه خیزی تبدیل شود ایجاد راه بندان و اخلال در نظم و تردد و ترافیک به شدت از سوی پلیس برخورد می‌شود و امیدواریم امسال چهار شنبه ایمنی داشته باشیم.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار