چهارمین جشنواره «اسوه های صبر واستقامت» در کرمانشاه برگزار شد

چهارمین جشنواره اسوه های صبر و استقامت با تجلیل از مادران، همسران و فرزندان شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس استان کرمانشاه روز سه‌شنبه (24 اسفند) برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ - 14March 2017

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، چهارمین جشنواره «اسوه های صبر و استقامت» با تجلیل از مادران، همسران و فرزندان شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس استان کرمانشاه روز سه‌شنبه (24 اسفند) در سالن همایش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این استان برگزار شد.

سردار بهمن ریحانی، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در این جشنواره، خانواده شهدا و ایثارگران را لنگرگاه مطمئن نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: مادران و همسران شهدا و جانبازان الگوی صبر، استقامت و ولایت مداری برای بصیرت افزایی در جامعه هستند.

سردار بهمن ریحانی، هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت را دو بستر تمام نشدنی برای نشر ارزش های فرهنگ اسلامی مانند ایثار، از خودگذشتگی، خود باوری، ولایت مداری و همیشه در صحنه بودن توصیف کرد و گفت: شهدا هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت براساس آیات خداوند به ما درس شجاعت، خودباوری دادند که انقلاب اسلامی پس از 38 سال جنگ، تحریم و انواع تهدیدها امروز با هیچ واهمه ای رو به پیشرفت و توسعه است.

وی ارزش های دفاع مقدس و جبهه مقاومت را گنجینه ای پرارزش در مقابل جنگ فرهنگی دشمنان عنوان کرد و افزود: امروز جنگ به صورت رو در رو نیست بلکه به صورت جنگ فرهنگی و بسیار پیچیده است که در آن ذهن و فکر جوانان برای را دور شدن از ارزش های انقلابی اسلامی، نشانه گرفته اند.

سردار ریحانی، هدف اصلی دشمنان را القای جدایی دین از سیاست بین مردم دانست و گفت: دشمنان می دانند اگر مساله جدایی دین از سیاست اتفاق بیافتد تمام الگوهای اسلامی که باعث خودگذشتگی، ایثار، شجاعت و خودباوری ما است از بین می رود و آن‌ها می توانند به راحتی بر ما مسلط شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمانشاه همچنین هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین نقش مادران و همسران شهدا و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: برگزاری جشنواره اسوه های صبر استقامت یکی از بهترین و مقدس ترین برنامه های این بنیاد در راستای حفظ ارزش های دفاع مقدس و تکریم از خانواده های ایثارگران است.

در این جشنواره همچنین، حجت الاسلام هادی عسکری رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه، با اشاره به تکریم نقش زنان در پرورش، حمایت، صبر و استقامت شهدا و ایثارگران، به نقش حضرت ام البنین و حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا اشاره کرد و اظهار داشت: در طول مبارزات تاریخ پیامبر (ص) در راه حق و پروردگار، همواره یک یا چند زن همچون حضرت زینب (س) و حضرت ام البنین (س) نقش آفرینی برجسته داشته اند.

حجت الاسلام عسکری، نقش و تاثیر مادران و همسران شهدا و ایثارگران با نقش خود شهدا و ایثارگران را قابل مقایسه دانست و افزود: شهدا در دامن آن‌ها بزرگ شده و آموزش دیده اند پس نباید نقش آنها را کمتر از شهدا و ایثارگران دانست.

در پایان چهارمین جشنواره اسوه های اصبر و استقامت از کتاب «طریقه زینبی» که روایت همسران و مادران شهدای کرمانشاهی است، رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها