مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی:

سامانه بارشی جدید کشور را در برمی‌گیرد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی جدید از اواخر وقت روز (چهار شنبه) خبر داد و گفت: این سامانه بارشی روز پنج‌شنبه علاوه بر شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی را در خواهد گرفت.
کد خبر: ۲۳۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴ - 14March 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «احد وظیفه»، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود امروز نیز در نوار شرقی فعال خواهد بود و باعث بروز بارش باران در مناطق مرکزی و شرقی سواحل خزر، دامنه‌های البرز شرقی، شمال شرق کشور، شرق و جنوب شرق کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که تا اواخر وقت امروز سه‌شنبه شدت بارشها در استان خراسان شمالی به‌وقوع بپیوندد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: امروز وزش باد شدید در بخشهایی از دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور پدید می‌آید.

وظیفه از وقوع پدیده گردوغبار در بخشهایی از جنوب و مرکز کشور خبر داد و گفت: امروز در بخشهایی از جنوب و نواحی مرکزی کشور گردوغبار و کاهش کیفیت هوا را شاهد هستیم.

وی افزود: پدیده گردوغبار و کاهش دید افقی در مناطقی از استانهای یزد، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر بیش از سایر نقاط خواهد بود و رفته‌رفته از غلظت آلاینده‌ها در 24 ساعت آینده کاسته خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: روز چهارشنبه نیز بخشهایی از جنوب شرق و مرزهای شرقی کشور دچار وزش باد شدید موقتی و رگبار و رعد وبرق خواهد شد که سایر نقاط نیز جو نسبتاً آرامی خواهند داشت.

وظیفه از ورود سامانه بارشی جدید از اواخر وقت روز چهار شنبه خبر داد و گفت: با ورود این سامانه بارشی، در شمال غرب کشور ابرناکی و بارش باران آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی روز پنج‌شنبه علاوه بر شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و به‌ تدریج دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی و بخشهایی از جنوب کشور را در برمی‌گیرد و سبب افزایش ابر و بارش باران در مناطق ذکر شده خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: اواخر وقت روز چهارشنبه با افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق و شمال عربستان توده گردوخاک تشکیل خواهد شد و به بخشهایی از جنوب غرب کشور منتقل می‌شود که کاهش کیفیت هوا را در این نواحی به‌دنبال دارد.

وظیفه گفت: امروزبخشهای شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز و روز پنجشنبه بخشهای غربی و مرکزی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی استان همدان با هفت درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 31 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و اظهار کرد: دمای هوای امروز تهران 14 درجه بالای صفر رسید که فردا تغییرات محسوسی نخواهد داشت اما در اواخر وقت روز پنجشنبه بارش پراکنده باران در پایتخت به‌وقوع می‌پیوندد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار