سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره کشتار مسلمانان میانمار شد

سازمان ملل خواستار رسیدگی به اوضاع حقوق بشری مسلمانان روهینگیا و اجرای تحقیقات مستقل در خصوص کشتارهای صورت گرفته شد.
کد خبر: ۲۳۲۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰ - 14March 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر میانمار، خواستار تحقیقات مستقل درباره کشتارهای صورت گرفته علیه مسلمانان روهینگیا شد.

روهینگیا مردمی مسلمان هستند که در ایالت راخین در غرب میانمار زندگی می‌کنند. خشونت‌های قومی بوداییان که اکثریت جمعیت میانمار هستند، علیه اقلیت مسلمان روهینگیا تاکنون صدها کشته بر جای گذاشته و هزاران نفر خانه و کاشانه خود را از دست داده و آواره شده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری‌ها، «یانجی لی» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور میانمار خواستار تحقیقات مستقل درباره نقض حقوق بشری شد که ارتش میانمار علیه مسلمانان مرتکب شده است.

یانجی لی به سر بریدن‌ها، آتش‌زدن‌های خانه و اموال مسلمانان و حتی زنده‌سوزی افراد مسلمان در حالی که در منزل خود دستانشان بسته بوده و هدف گرفتن کودکان و تجاوز جمعی جنسی اشاره کرد و این جنایات را از جمله نقض‌های حقوق بشری دانست که در حق مسلمانان میانمار اجرا شده است.

سازمان ملل متحد و همچنین اغلب رسانه‌های بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری، مردم روهینگیا را جزء ستم‌کشیده‌ترین اقلیت‌ها در جهان توصیف می‌کنند.

به گفته گزارشگر سازمان ملل، که گزارش سوم خود را به 34مین دوره شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه شده، این حق مردم مسلمان و همه ساکنان میانمار است که بدانند حقیقت علت این نقض حقوق بشرها چیست و مسببانش بازخواست شوند.

گزارشگر سازمان ملل در ادامه از سکوت جامعه مدنی و عدم اقدام آنان برای ورود به مناطق آوارگان و فرارکنندگان از کشتار بودائیان که تعدادشان به 40 هزار نفر از سال 2016 تا الان می‌رسد، انتقاد کرد.

پس از درگیری‌های قومی و مذهبی در کشور میانمار و کشتار مسلمانان روهینگیایی در این کشور، بسیاری از این افراد به کشورهای دیگر مهاجرت کردند. برخی از این مهاجران در کشورهای دیگر نیز سرنوشت خوبی نداشتند و به قتل رسیدند. اغلب این مهاجران در دام قاچاقچیان انسان گرفتار شدند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار