من انقلابی‌ام-173/ بهرام‌زاده در گفت‌وگو با دفاع پرس:

شهدا برای هیچ حزب و گروهی نجنگیدند

راوی یادمان شهدای شلمچه گفت: شهدا برای هیچ حزب و گروهی نجنگیدند. آنها به امر ولی فقیه به جبهه رفتند و هدف‌شان تنها حفظ انقلاب و نظام اسلامی بود.
کد خبر: ۲۳۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲ - 15March 2017
شهدا برای هیچ حزب و گروهی نجنگیدند«ایاد بهرام‌زاده» از جانبازان دوران دفاع مقدس و راوی حماسه‌های آن دوران که این روزها در یادمان شهدای شلمچه به روایتگری می‌پردازد، در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور اظهار داشت: بعد از پایان جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه که کار تفحص شهدا آغاز شد، با کمک نیروهای تعاون جنوب اقدام به کشف پیکرهای شهدا کردیم.
 
وی ادامه داد: من روایتگری را از همان روزهای دفاع مقدس آغاز کردم. رزمندگانی که بعد از سقوط خرمشهر به جبهه می‌آمدند، من برای آن‌ها از روزهای مقاومت در خرمشهر حرف می‌زدم. بعضی از وقت‌ها نیز از من دعوت می‌کردند تا از رشادت‌های رزمندگان و شهدا حرف بزنم. بعد از آزادسازی خرمشهر نیز برای مسئولین و خانواده‌های شهدا که به این شهر می‌آمدند از وقایع آن روزها توضیح می‌دادم. 

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: سال 1374 با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیداری داشتیم. ایشان در این دیدار سفارشات لازم در خصوص روایتگری بیان داشتند و تاکید فرمودند که رشادت‌ها و روزهای مقاومت و ایثار رزمندگان نباید فراموش شود و باید به نسل جوان منتقل بشود‌. 
 
بهرام‌زاده تصریح کرد: عزیزانی که به عنوان راوی در یادمان‌ها حضور دارند غالبا از رزمندگان هستند و نسبت به مواردی که روایت می‌کنند تسلط کامل دارند. اما برای مقابله با خطر فراموشی یا اشتباه احتمالی که ممکن است پیش بیاید عزیزان راوی با هم نشست دارند و اطلاعات خود را تکمیل و تصحیح می‌کنند.

وی در مورد تربیت راویان نسل جوان نیز بیان داشت: بیشتر بحث ما در روایتگری لزوم تربیت راویان جوان است. در سال 74 شروع به تربیت راوی شد که هم برادران و هم خواهران در کلاس‌ها و سپس دوره‌های آموزشی شرکت کردند. به هر حال نیاز است که جوان‌ها وارد این حوزه شوند. الان هم بعضی از روایان جوان مشغول روایتگری در مناطق عملیاتی هستند. ضمن اینکه دو نوع روای در راهیان نور حضور دارد. یک راوی از زمان حرکت کاروان آن‌ها را راهنمایی می‌کند ‌و مواردی مثل اتفاقات قبل از عملیات را روایت می‌کند. وقتی که کاروان به مناطق عملیاتی و یادمان‌ها می‌رسد حوادثی که در این مناطق حادث شده است را راوی یادمان بیان می‌کند.

وی در رابطه با شعار امسال راهیان نور تصریح کرد: همه ما بدهکار شهدا هستیم. خون شهدا تضمین کننده نظام است. آن‌ها برای هیچ حزب و گروهی نجنگیدند و هدف‌شان تنها نظام اسلامی و حفظ انقلاب بود. هشت سال دفاع مقدس راه را به ما نشان داد. ما نه برای فلان مسئول و مدیر که فقط به امر ولی فقیه دفاع کردیم تا امانت انقلاب حفظ شود. برای انتقال پیام انقلاب نیز باید روحیه انقلابی ‌گری در پیش گرفته شود. هر گونه تفکری بر خلاف این تفکر باشد، شکست خواهد خورد.

انتهای پیام/161
نظر شما
پربیننده ها