نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پیشکسوتان دفاع مقدس فرهنگی هستند که باید پویا بمانند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: شما که امروز به عنوان یادگاران دفاع مقدس مطرحید، گنجینه ای از خاطرات و خطرات در ذهن دارید که باید حفظ شود، شما فرهنگی هستید که باید پویا بماند و به نسل جوان منتقل شود.
کد خبر: ۲۳۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ - 15March 2017

به گزارش دفاع پرس از خراسان شمالی، حجت الاسلام یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در همایش «رزمندگان و فرماندهان رزمی و پشتیبانی رزمی دفاع مقدس» که شامگاه سه‌شنبه (24 اسفند) توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این استان برگزار شد، اظهار داشت: شما که امروز به عنوان یادگاران دفاع مقدس مطرحید، گنجینه ای از خاطرات و خطرات در ذهن دارید که باید حفظ شود، شما فرهنگی هستید که باید پویا بماند و به نسل جوان منتقل شود، صبر و استقامت، ایثار و ولایت مداری، جهاد و قیام در مقابل مستکبران، و هر چه داریم از فرهنگ ولایت و امامت و استقامت و شهادت است و این فرهنگ ها هستند که به کشور ما آبرو داده اند.

امام جمعه بجنورد افزود: این فرهنگ باید بارها و بارها گفته شود تا انقلاب از مسیر اصلی خویش منحرف نشود، عده ای نفوذی و انحرافی هستند که می خواهند حال و هوای جبهه فراموش شود، ولی شما نباید بگذارید، اسرار پنهان را به آن عالم نبرید، نگویید که ریا می شود هر چه دارید بگویید، گفته های شما دایره المعارف انقلاب اسلامی می شود و نسل های آینده می خوانند و درس می گیرند.

وی افزود: شما پایه ای ریختید که آیندگان به شما آفرین می گویند، رزمنده ها دو دسته اند، یک عده قبل از پیروزی انفاق می کنند و یک عده نیز بعد از پیروزی که اینها با هم فرق می کنند. شما در دوران غربت انقلاب، انقلاب و امام و ولایت را یاری کردید و با کسانی که در زمان قدرت انقلاب اسلامی، انقلابی شدند فرق می کنید.

وی گفت: در آیه 11 سوره حدید می خوانیم: «مَنْ ذَا الَّذی یُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً فَیُضاعِفَهُ لَهُ وَ لَهُ أَجْرٌ کَریم‏»، کیست که به خدا قرض دهد و خداوند هم چند برابر کند و به او برگرداند، شما پیشکسوتان دفاع مقدس وجودتان قرض الحسنه است، شما که در جبهه ها بودید وجودتان قرض الحسنه شد و با خداوند معامله کردید.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: نگذارید اسرار بماند، بعضی از آن‌ها را که می شود گفت بگویید و نگذارید بماند این‌ها دست اول هستند اگر از شما بگذرد و نگویید تحریف می شود، عزیزان الان هم مستکبران و غارتکران فرهنگی و ایادی داخلی آن‌ها و نفوذی‌ها هستند که نمی‌خواهند پیام رزمندگان بازخوانی شود که با غیرت فرهنگی باید در مقابل آنها بایستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روحیه جهادی، جهاد فی سبیل الله است، جبهه ها باز هستند، آن زمان جبهه های جنگ بود و الان جبهه فرهنگ است، آن ها نمی خواهند ما روحیه جهادی داشته باشیم، دشمن فرهنگ را نشانه گرفته است آن‌ها می خواهند هیبت و عزت انقلاب کمرنگ شود، گزینه های روی میز ته چاه است! آنها مرد جنگ نیستند و جنگ امروز جنگ فرهنگ است و لذا نباید پیشکسوتان و جهادگران و انقلابیون را فراموش کنیم.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار