90 درصد جهان عرب، رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای خاورمیانه می‌دانند

نظرسنجی یک اندیشکده عربی نشان می‌دهد حدود 90 درصد از مردم کشورهای عربی، رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای منطقه می‌دانند.
کد خبر: ۲۳۲۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ - 15March 2017
90درصد جهان عرب، رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای خاورمیانه می‌دانندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یک نظرسنجی جدید انجام شده در کشورهای عربی نشان می‌دهد اکثر جمعیت جهان عرب، رژیم صهیونیستی را یک تهدید بزرگ برای خاورمیانه می‌دانند و این در حالی است که برخی دولت‌ها برای نزدیک شدن به این رژیم خیز برداشته‌اند.

نظرسنجی مرکز عربی مطالعات سیاسی و تحقیقاتی (ACRPS) نشان می‌دهد 89 درصد از جمعیت کشورهای عربی، رژیم جعلی اسرائیل را تهدیدی برای ثبات منطقه دانسته و همچنان این نگرش منفی به رژیم صهیونیستی در جهان عرب وجود دارد.

این نظرسنجی توسط 840 محقق و بصورت رو در رو، بر روی جمعیت کثیر 18310 نفری از 12 کشوری عربی مصر، عربستان سعودی، اردن، کویت، عراق، فلسطین، لبنان، سودان، الجزایر، تونس، مراکش و موریتانی انجام شد.

81 درصد از شرکت کنندگان، سیاست‌های آمریکا را عامل اصلی بی‌ثباتی منطقه دانسته و 86 درصد از آنها نیز دولت‌های خود را (برخی کشورها) بخاطر به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، تقبیح کردند.

بر خلاف آنچه که رسانه‌های غربی سعی در نشان دادن آن دارند، این نظرسنجی همچنین تاکید می‌کند حدود 90 درصد جهان عرب به شدت مخالف گروه تروریستی داعش و عقاید تکفیری آن هستند و معقتدند اعمال تروریست‌ها هیچ ارتباطی با دین نداشته بلکه این توصیف سیاسی (غرب) از آنهاست.

77 درصد از آنهایی که در کشورهای سلطنتی و با پادشاهی یک خاندان زندگی می‌کنند نیز خواستار ایجاد دولتی دموکراتیک با حضور چند حزب در قدرت هستند.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها