برگزاری کارگاه آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور

کارگاه آموزشی، تخصصی، دیداری و شنیداری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور (منطقه 5) با حضور مدیرکل حوزه هنری و مدیر تلویزیون شاهد، معاونین فرهنگی و امور اجتماعی منطقه 5 کشوری، روسا و کارشناسان فرهنگی شهرستان های استان بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ - 15March 2017

به گزارش دفاع پرس از بوشهر، حسین علی بیات مدیرکل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و مدیر تلویزیون شاهد ضمن گرامی‌داشت سالروز بزرگداشت شهید، اظهار داشت: نیروهای بنیاد بسیار خالصانه و با قناعت در امر برنامه ها خدمت کردند.

وی افزود: گروه تلویزیونی شاهد به دلیل مسائل و مشکلات مالی مدتی دچار افت شده بود که به حمدالله با همکاری حجت الاسلام شهیدی و سردار انصاری اکنون در شرایط بهتری قرار داد.

بیات ادامه داد: برنامه های مختلفی در حال ساخت و پخش می باشد که می توان به برنامه قاصدک که هفته‌ای 40 دقیقه از سیمای جمهوری اسلامی پخش می شود اشاره نمود.

وی افزود: برنامه خط ویژه عشق نیز در حال ضبط می باشد که قرار است به زودی در تایم ثابت به پخش در آید.

مدیر گروه تلویزیون شاهد اظهار داشت: برای عید امسال نیز 15 برنامه متنوع در نظر گرفته ایم که از جمله آن می توان به خاطرات طنز شهدا اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: انتظار داریم بهترین سوژه ها در استان ها شناسایی شده و به اداره هنری معرفی شود تا ما بتوانیم در جهت ترویج و اشاعه هر چه بهتر فرهنگ ایثار و شهادت اثری را تولید کنیم.

سید محسن موسوی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر نیز طی سخنانی اظهار داشت: آمار جامعه ایثارگر استان بوشهر 2121 شهید، 6000 جانباز و 435 آزاده می باشد که با اجرای برنامه های مختلف و با توجه به منویات مقام معظم رهبری و با اولویت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه سعی در ترویج و اشاعه این فرهنگ ناب و غنی داریم.

وی افزود: سالانه بیش از 450 یادبود و مراسم با مشارکت سایر نهادهای فرهنگی با اعتباری بیشتر از اعتبار تخصیص یافته از مرکز برگزار می شود.

موسوی تصریح کرد: در معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر فعالیت های فرهنگی متعددی طی سالیان گذشته صورت پذیرفته که می توان به انجام برنامه های فرهنگی در 30 حسینیه شهید استان، چاپ بیش از 250 کتاب در حوزه ایثار و شهادت، بیش از 800 اثر فرهنگی شهدا، ساخت بیش از 1000 مجموعه مستند تلویزیونی، چاپ اولین کتاب فرهنگ اعلام شهدا و ... اشاره نمود.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین نباید فراموش كرد كه فرهنگ ایثار و شهادت دربردارنده آثار و بركات عظیمی است كه به شكل مستقیم و غیرمستقیم جامعه‌ی ما را شامل می شود چرا كه ایثار و شهادت یكی از غنی ترین گنجینه های فرهنگ اسلامی و شیعی است كه جلوه های اعجاب انگیز آن در طول سال های انقلاب و دفاع مقدس به روشنی آشكار گردید و شگرف ترین و عظیم ترین صحنه های از خود گذشتگی انسان ها در آن تبلور یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها