سردار دهقان خبر داد؛

رونمایی از دستاوردهای بزرگ و ارزشمند دفاعی در سال 96

وزیر دفاع گفت: در سال 1396 دستاوردهای بزرگ و ارزشمندی توسط وزارت دفاع به ثمر خواهد نشست، که علاوه بر کمک به توسعه ملی، توان رزمی و عملیاتی نیروهای مسلح را به نحو چشمگیری افزایش خواهد داد.
کد خبر: ۲۳۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵ - 15March 2017
رونمایی و افتتاح خطوط تولید ده ها محصول جدید در سال 1395به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آخرین جلسه مدیران ارشد وزارت دفاع در سال 95 طی سخنانی در جمع‌بندی و تحلیل اقدام و عمل وزارت دفاع در سال 95 اظهار داشت: سال 95 سالی پر افتخار و جهشی برای حوزه دفاع بویژه صنعت دفاعی بود و وزارت دفاع تلاش کرد در چارچوب تدابیر فرمانده معظم کل قوا و با رویکرد اقتصاد مقاومتی گام های بلندی برای اعتلای بخش دفاع و تقویت توان بازدارندگی کشور بردارد.

وی افزود: در حوزه آمایش صنایع دفاعی، اتمام کار انتقال صنایع دفاعی به خارج از شهرها کار بزرگی بود که انجام شد و بحمدالله نه تنها در تولید وقفه ای ایجاد نگردید بلکه شاهد افزایش تولید و ارتقاء کیفیت نیز بودیم.

وزیر دفاع با اشاره به رونمایی و افتتاح خطوط تولید ده ها محصول جدید در سال 1395 از جمله موشک عماد، موشک ذوالفقار، نخستین موتور ملی توربو جت اوج، رادار پیشرفته مطلع الفجر، بالگرد صبا 248 و تانک کرار عنوان کرد: افزایش 45 برابری ظرفیت صنایع دفاعی در حوزه جنگ افزارها و تسلیحات نمونه ای از اقدامات جهشی در سال 1395 محسوب می گردد.

سردار دهقان اجرای کامل نظام استاندارد سازی محصولات دفاعی و استقرار نظام نوآوری باز را از دیگر اقدامات این وزارتخانه در سال 95 ذکر کرد و افزود: مجموعه ی این دستاوردهای ارزشمند، صداقت، صمیمیت، همدلی و هم جهت بودن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تحقق اهداف خود را نشان می دهد.

وی تعامل سازنده با کشورهای مختلف جهان در دوره اخیر بویژه در سال 1395 از جمله اجرای کامل قرارداد اس 300، امضاء تفاهم نامه همکاری دفاعی با روسیه، چین، عمان، آفریقای جنوبی، عراق، کمک موثر به دولت های قانونی عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم و ایفای نقش هم تکمیلی با دستگاه های لشکری و کشوری در پیشبرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را از اقدامات مهم این  وزارت  خانه در حوزه دیپلماسی دفاعی ذکر کرد.

وزیر دفاع گفت: مدیریت توسعه سواحل مکران و نهایی کردن طرح جامع  آن، بی نیاز کردن کشور به لوله های ضد خوردگی که در صنعت نفت و گاز و خدمات شهری مصرف دارد، ساماندهی توان بالگردی کشور در مدیریت بحران که در کاهش آسیب های مربوط به حوادث و بلایای طبیعی در سال 1395 نقش بسیار موثری داشت را ازجمله  اقدامات وزارت دفاع در سطح ملی نام برد که نشان داد وزارت دفاع از قابلیت و توانمندی بالایی در کمک به توسعه ملی برخوردار است.

سردار دهقان با بیان اینکه در دوره اخیر کارهای بزرگی در حوزه های موشکی، هوایی، دریایی، زمینی، مخابرات، الکترونیک و اپتیک، مهندسی، حقوقی و خدمات رفاهی صورت گرفته است، تاکید کرد: در سال 1396 نیز به حول قوه الهی دستاوردهای بزرگ و ارزشمندی به همت دانشمندان، متخصصان و صنعتگران وزارت دفاع به ثمر خواهد نشست، که علاوه بر کمک به توسعه ملی، توان رزمی و عملیاتی نیروهای مسلح را به نحو چشمگیری افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها