جزئیات سفر کاروان بنت‌الهدی با ۱۲۰ دانشجوی خارجی از ۲۷ کشور به راهیان نور

مدیر کاروان دانشجویان خارجی بنت‌الهدی گفت: در این کاروان ۱۲۰ دانشجو از ۲۷ملّیت مثل کشورهای بحرین، برمه، پاکستان، ترکیه، چین، سریلانکا، بوسنی، تاجیکستان، تانزانیا، تونس، حجاز، زامبیا، غنا، اسپانیا، هلند، بلژیک، اندونزی، ازبکستان و افغانستان حضور دارند.
کد خبر: ۲۳۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ - 15March 2017
جزئیات سفر کاروان بنت‌الهدی با ۱۲۰ دانشجوی خارجی از ۲۷ کشور به راهیان نوربه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، همزمان با ایام سفر به سرزمین‌های نور، دانشجویان غیرایرانی نیز مشتاق و علاقه‌مند به بازدید و زیارت از این مناطق هستند. حوزه علمیه جامعة المصطفی(ص) از مراکزی است که طلبه‌های غیرایرانی را پوشش داده و حمایت می‌کند.
 
مؤسسه بنت‌الهدی نیز زیرمجموعه جامعة المصطفی بوده که فقط خواهران طلبه در آنجا تحصیل می‌کنند. در این مرکز دروس حوزوی و دانشگاهی با یکدیگر ادغام شده و دانشجویان در هر دو بخش تحصیل می‌کنند. در شش ماه اول ورود دانشجویان به ایران، فقط زبان فارسی را می‌آموزند و سپس دوره‌های تمهیدیه که آشنایی با مفاهیم و آموزه‌های اسلامی است، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را گذرانده و مدرک بین‌المللی دریافت می‌کنند.

فاطمه نصیری کارشناس فرهنگی جامعة المصطفی، مسئول اردوهای خواهران بنت‌الهدی و مدیر کاروان دانشجویی بنت‌الهدی درباره این کاروان که عازم سفر به راهیان نور هستند، گفت: در این کاروان، 120 دانشجو از 27 ملیت مثل کشورهای بحرین، برمه، پاکستان، ترکیه، چین، سریلانکا، بوسنی، تاجیکستان، تانزانیا، تونس، حجاز، زامبیا، غنا، مادرید، هلند، بلژیک، اندونزی، ازبکستان و افغانستان حضور دارند.

مدیر کاروان دانشجویی بنت‌الهدی با اشاره به مدت زمان این سفر و مناطق عملیاتی مورد بازدید، اظهار داشت: این سفر 5روزه است که دانشجویان از شهرها و مناطق عملیاتی خرمشهر، کارون، سوسنگرد، شلمچه، هویزه، فکه، دهلاویه، فتح‌المبین، بیمارستان صحرایی و دوکوهه بازدید و شهدا را زیارت می‌کنند. این کاروان با همکاری بسیج دانشجویی قرارگاه نور برگزار شده است.

نصیری درخصوص استقبال دانشجویان بنت‌الهدی از سفر راهیان، گفت: استقبال این دانشجویان خارجی برای راهیان نور بسیار زیاد است و حدود 300 نفر ثبت‌نام کننده داشتیم، ولی کسانی را که سال‌های گذشته به این سفر آمده بودند حذف کردیم. 95 درصد از این 120 نفر، سفر اولی هستند. تغییر و تحولی که در آنها بعد از این سفر ایجاد می‌شود، باعث می‌شود ما پیگیری این نوع سفرها را داشته باشیم. همچنین  علاوه بر راهیان نور جنوب، راهیان نور غرب و شمال غرب را نیز پیگیری می‌کنیم و حتی اگر یک اتوبوس هم شده آنها را به این سفر می‌بریم، چون واقعاً علاقه‌مند بوده و تأثیرات بسیار زیادی می‌گذارد.

وی با اشاره به بازتاب سفر این دانشجویان خارجی، خاطرنشان کرد: بازتابی که این سفر در شبکه‌های اجتماعی دارد، خیلی عالی است، چون ما همیشه پیگیر این موضوع هستیم و می‌بینیم که دانشجویان سفرنامه خود را نوشته و ترجمه می‌کنند یا عکس‌های گرفته شده را با تیتر و عنوان جالب در شبکه‌های مجازی مثل اینستاگرام و فیس‌بوک قرار می‌دهند که این موضوع اثرگذاری زیادی داشته است.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها