مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی:

آخر هفته بارانی برای اکثر نقاط کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۳۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴ - 15March 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «احد وظیفه»، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگویی درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود امروز نیز در برخی مناطق جنوب و جنوب شرق فعالیت خواهد داشت و از عصر امروز جنوب، جنوب شرق و شرق کشور را دچار رگبار پراکنده باران و وزش باد کرده است.

وی ادامه داد: در اواخر وقت امروز  استانهای آذربایجان شرقی و غربی نیز دچار رگبار، باران و ورزش باد می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از نزدیک شدن سامانه جدید بارشی به کشورمان خبر داد و تصریح کرد: با نزدیک شدن سامانه بارشی از شمال غرب کشور بارشهای باران، رعد و برق و وزش باد از صبح روز پنجشنبه در نواحی غربی کشور پدید خواهد آمد.

وظیفه تصریح کرد:‌طی 24 ساعت آینده جنوب غرب کشورمان نیز دچار پدیده گرد و غبار خواهد شد و اخطاریه‌های لازم در این زمینه صادر شده است.

وی افزود: این سامانه جدید  بارشی که از فردا وارد کشورمان می‌شود غرب، جنوب غرب به تدریج البرز غربی، مرکزی و غرب سواحل خزر را در بر می‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: همچنین طی 24 ساعت آینده رگبار باران در برخی مناطق زاگرس جنوبی، استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان دور از انتظار نیست .

به گفته وظیفه این سامانه بارشی در روز جمعه تضعیف خواهد شد اما امکان وقوع رگبارهای موقتی در ساعت عصرگاهی جمعه برای بسیاری از مناطق کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: این سامانه بارش در روزهای پنجشنبه و جمعه بسیار مناطق کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ خلیج فارس نیز در همین مدت مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور شهرکرد با سه درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 30 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و  گفت: تهران نیز امروز در گرمترین لحظات به 17 درجه بالای صفر رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها