من انقلابی‌ام-190/ مهدوی‌پور در گفت‌وگو با دفاع پرس:

دشمن تلاش دارد با هر روشی راهیان نور را از ما بگیرد

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد گفت: دشمن با صرف هزینه بسیار تلاش دارد تا راهیان نور را از بین ببرد؛ در مقابل ما باید پشتیبانی جدی از این حرکت داشته باشیم و تلاش دشمن را عقیم کنیم.
کد خبر: ۲۳۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴ - 16March 2017
دشمن تلاش دارد با هر روشی راهیان نور را از ما بگیردبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور، حجت الاسلام «رحیم مهدوی‌پور» رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد (خراسان شمالی) است که به همراه کاروان روسای آموزش عالی استان خراسان شمالی برای بار دوم به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس آمده است.
 
وی درباره خدمات ارائه شده در راهیان نور اظهار داشت: نسبت به چند سال پیش که به این مناطق آمده بودم، حضور کاروان‌ها رشد چشمگیری داشته است اما این همه کاری نیست که انتظار داریم. راهیان نور ظرفیت بالایی برای بهتر شدن دارد که باید شکل عینی به خود بگیرد. مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود فرمودند که راهیان نور طلای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است. طلا را باید استخراج و استفاده بهینه کرد. همچنین نمی‌توان در برداشت از این سرمایه فرهنگی قناعت کرد چرا که معدن ناتمامی را در اختیار داریم. حتی باید به آن به عنوان پشتوانه جهانی نگاه کرد که خدا به ما عنایت کرده است که نمونه آن در جهان مطلقا وجود ندارد. ما باید همه اقشار مردم جامعه را در این امر مشارکت دهیم. این فرصت نباید به سادگی از دست برود؛ به خصوص اینکه خود ما نیز بر این سفر استمرار داشته باشیم.
 
مهدوی پور درباره فعالیت‌های دانشکده علوم قرآنی بجنورد در مورد راهیان نور گفت: این دانشگاه طی دو سال اخیر به این امر توجه ویژه داشته و کاروان‌های متعدد دانشجویی را با کمک سپاه استان به این سفر مقدس اعزام کرده است. دانشجویان نیز در حد ظرفیت خود از این سفر بهره کافی را برده‌اند اما یک اشکالی که به خود ما برمی‌گردد این است که با همه توان وارد این جبهه فرهنگی نشدیم که طی برنامه‌هایی که در نظر داریم انشاالله سال آینده پربارتر وارد میدان عمل شویم.
 
رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد درباره تقویت روحیه انقلابی نیز توضیح داد: انقلابی بودن نه تک بعدی است و نه مرز خاصی دارد و نمی‌شود انتهای خاصی برای آن قائل شد. انقلابی شدن یعنی خدایی شدن با همه توان و استعداد. بنابراین نمی‌توان به کارهای انجام شده قانع بود ما هر چه قدر در این زمینه کار کنیم و پیش برویم کم است. قطعا ظرفیت فرهنگی و توان جوانان ما بیش از این است که باید با مدیریت درست به کار گرفته شود. هر کس هم به سهم خودش باید قدم پیش بگذارد و لبیک گوی مقام معظم رهبری باشد.
 
مهدوی‌پور در خصوص تبلیغات دشمن علیه راهیان نور بیان داشت: دشمن با صرف هزینه بسیار تلاش دارد تا راهیان نور و این فضایی که ایجاد بصیرت می‌کند را به هر راه ممکن از بین ببرد. در مقابل ما نیز باید پشتیبانی جدی داشته باشیم و به لحاظ سیاست‌گذاری فرهنگی و صرف هزینه تلاش دشمن را عقیم کنیم. هر چقدر هزینه سفر برای مردم و دانشجوها کاهش پیدا کند و سایر نهادها این هزینه‌ها را تقبل کنند فرصت مشارکت بیشتری ایجاد خواهد شد. از طرف دیگر راویان باید در نوع روایتگری خود تجدید نظر کنند. کلی گویی و بحث‌های کلان را مردم بارها شنیده‌اند. باید روایت عملیات با جزئیات بیشتری منتقل شود. توضیح دقیق این وقایع است که می‌تواند دید مردم را نسبت به جنگ تحمیلی به حقیقت نزدیک کند. سفر صدها کلیومتری کاروان‌ها به مناطق راهیان نور اگر فقط به ذکر کلی این وقایع محدود شود نتیجه قابل ملاحظه‌ای نخواهد داشت.
 
این استاد دانشگاه درباره نقش راهیان نور در تقویت اتحاد ملی گفت: حضور اهل تسنن در قالب کاروان‌های راهیان نور از برنامه‌های فرهنگی استان خراسان شمالی است که علاوه بر گسترش فرهنگ راهیان نور در تحکیم وحدت نقش عمده‌ای دارد. ما می‌توانیم با مشکلات اقتصادی کنار بیاییم اما با مشکلاتی که از عدم وحدت ملی به وجود می‌آید نمی‌توان کنار آمد. ضربه‌ای که اختلافات مذهبی و قومی به نظام وارد می‌کند قابل جبران نیست. با حفظ وحدت ملی می‌توان مشکلات بسیاری را حل کرد. حتی تقویت بخش نظامی نیز در سایه تحکیم وحدت به دست می‌آید. آنچه که سبب پیروزی انقلاب شد همین اتحاد و همبستگی میان همه فرق اسلامی و سایر ادیان تحت رهبری امام خمینی(ره) بود. حضور اقلیت‌های مذهبی و دینی در مناطق راهیان نور کمک به وحدت است به خصوص اینکه این اقلیت‌ها شهدایی تقدیم نظام کرده‌اند.

انتهای پیام/161
نظر شما
پربیننده ها