من انقلابی‌ام-192/ امیر سیاری:

دستمان را برای دریافت تجهیزات به سوی هیچ کشوری دراز نمی‌کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دستمان را برای دریافت و یا تعمیر تجهیزات به سوی هیچ کشوری دراز نمی‌کنیم، چون توانمندی ساخت و تعمیرات اساسی تجهیزات نیروی دریایی راهبردی ارتش در کشورمان وجود دارد.
کد خبر: ۲۳۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ - 16March 2017
دستمان را برای دریافت تجهیزات به سوی هیچ کشوری دراز نمی‌کنیمبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش در آیین افتتاح نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی ارتش در خرمشهر اظهار داشت: دشمن تا بن دندان مسلح به خرمشهر حمله کرد تا سه روزه آن را فتح کند اما 34 روز پشت دروازه‌های این شهر ماند و در اینجا معنی و مفهوم شکست را برای اولین بار فهمید و این پیروزی اولین پیروزی ما در دفاع مقدس بود که طی آن راهبرد دشمن را با شکست مواجه ساختیم.

وی ادامه داد: پایگاه دریایی خرمشهر یگانی با افتخار و با هویت است، زیرا از ابتدای انقلاب اسلامی در دفاع از این نظام در صحنه حضور داشته و در این راه شهدایی نیز تقدیم کرده است.
 
امیر سیاری با بیان اینکه با شعار «راه ما، راه حسین است» راه شهدا را ادامه می‌دهیم، گفت: شهدا و ایثارگران را پاس می‌داریم چرا که اگر امروز هستیم به دلیل آن است که آن‌ها ایثار کردند و خون دادند و ما امروز احساس امنیت می‌کنیم و در دنیا نقش آفرین هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: به برکت خون شهدا و ایثارگران امروز به چنان توانمندی دست یافتیم که اعلام کنیم دستمان را برای دریافت و یا تعمیر تجهیزات به سوی هیچ کشوری دراز نمی‌کنیم، چون توانمندی ساخت و تعمیرات اساسی تجهیزات نیروی دریایی راهبردی ارتش در کشورمان وجود دارد.
 
وی بیان داشت: امروز به برکت خون شهدا چنان قدرتی یافته‌ایم که دیگران نمی‌توانند بازیگری و نقش ایران در منطقه را نادیده بگیرند و از سوی دیگر به برکت خون شهدا در پرورش نیروی انسانی جایگاه اول را داریم و در تاکتیک و آموزش نیز شیوه‌ها و روش‌های خود را اجرا می‌کنیم در صورتی که قبلا ما در این خصوص به غرب وابسته بودیم اما اکنون در وسعتی معادل دو میلیون کیلومتر مربع رزمایش آن هم با تاکتیک‌های بومی اجرا می‌کنیم.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان کرد: البته در بخش تعمیرات و بازسازی نیز همین موضوع صادق است زیرا زمانی که خارجی‌ها ما را تنها گذاشتند و فکر نمی‌کردند بتوانیم تعمیرات و بازسازی‌ها را انجام دهیم، پس از تعمیر اساسی زیر دریایی طارق و ناو شکن خارک همه آن‌ها را متحیر ساختیم و در کنار آن توانستیم ناوشکن جماران، پیکان و جوشن و حتی زیر دریایی غدیر و فاتح را بسازیم.
 
امیر سیاری عنوان کرد: امروز توانستیم با حضور در دریای آزاد، قاره آفریقا را دور بزنیم. وقتی اعلام کردیم در اقیانوس اطلس منطبق با قوانین بین المللی می‌خواهیم دریانوردی کنیم و قصد تعرض به هیچ کشوری را هم نداریم، آمریکایی‌ها آن را غیر ممکن تلقی می‌کردند اما ما توانستیم این کار را انجام دهیم و کلیپ این موفقیت را برای پنتاگون هم ارسال کردیم. ما در خلیج عدن 3900 فروند کشتی نفتکش و تجاری را اسکورت کردیم تا نگذاریم اقتصاد کشور خدشه‌ای به آن وارد شود.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان داشت: بنابراین تمام این اقدامات، حضور پرشور مردم در راهیان نور و بزرگداشت شهدا و حتی حضور در راهپیمایی‌های 22 بهمن یک پیام دارد و آن اینکه ملت با برخورداری از چنین روحیه‌ای و نیروهای مسلح کشورمان نیز با داشتن روحیه شهادت طلبی و ایثارگری از هیچ تهدیدی هراس ندارند و هر کجا لازم باشد جوانان عزیز کشورمان در نیروی دریایی ارتش بهتر از گذشته عمل خواهند کرد.
 
انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار