شیخ الدقاق:

آل‌ خلیفه فدائیان صدام را به بحرین آورده است/ ترس حکومت از خیزش مردمی

نمانیده آیت الله عیسی احمد قاسم در ایران ضمن تاکید بر حفظ هوشیاری و احتیاط گفت: آل خلیفه برای سرکوب انقلابیون برخی فدائیان صدام حسین و شخصیت‌های حزب منحل شده بعث را به بحرین آورده است.
کد خبر: ۲۳۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵ - 16March 2017
آل‌ خلیفه فدائیان صدام را به بحرین آورده است/ ترس حکومت از خیزش مردمیبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، شیخ عبدالله الدقاق نمانیده آیت الله عیسی احمد قاسم در ایران ضمن تاکید بر لزوم حفظ هوشیاری و احتیاط بحرینی ها گفت: آل خلیفه برای سرکوب انقلابیون، برخی فدائیان صدام حسین و شخصیت های حزب منحل شده بعث را به بحرین آورده است.

الدقاق همچنین تاکید کرد، باید تکاپوی مردمی و میدانی تا تحقیق تمام خواسته های عادلانه و مشروع بحرینی ها ادامه یابد و مردم همواره در نهایت پیروز خواهند شد.

دلیل عقب گرد آل خلیفه از محاکمه آیت الله عیسی قاسم چیست؟

وی در مورد عقب گرد نظام آل خلیفه از اعلام حکم علیه آیت الله عیسی قاسم و تاخیر آن تا هفتم ماه می آینده آن هم در شرایطی که از آغاز سال جاری میلادی بر شدت مواضع خود علیه انقلابیون افزوده است، اظهار داشت: پرواضح است، همبستگی ملت بزرگ بحرین با شیخ عیسی قاسم، اقدامی درخشان و عظیم بود که مشروعیت خود را از آیات عظام کسب کرد زیرا بسیاری از مراجع بر لزوم دفاع از آیت الله عیسی قاسم فتوا دادند.

مرگ در راه دفاع از آیت الله عیسی قاسم شهادت است

شیخ الدقاق ادامه داد: آیت الله سید کاظم حائری فتوای دفاع از آیت الله عیسی قاسم تا پای جان را صادر کرد، به اضافه اینکه آیت الله نوری همدانی و آیت الله جوادی آملی فتواهایی را صادر کردند و تا پیش از برگزاری جلسه محاکمه نیز بیانیه هایی از مراجع و علما صادر شد از جمله بیانیه آیت الله محسن اراکی با مضمون دفاع از آیت الله عیسی قاسم و اینکه هر کس در این راه جان خود را از دست بدهد، شهید است، همچنین آیت الله شیخ عباس الکعبی در این خصوص بیانیه صادر کرد.

ترس آل خلیفه از خیزش مردمی

نماینده آیت الله عیسی قاسم در ایران در بخش دیگری از این مصاحبه اظهار داشت: گمان می کنم دولت از این خیزش گسترده مردمی تحت حمایت مراجع دین در قم و نجف اشرف بسیار وحشت کرده و خداوند از این موضوع آگاه است، زیرا این خیزش تحت حمایت مراجع عظام پیام ملت بحرین به نظام حاکم است با این مضمون که هرکس خلاف جریان بزرگ مردمی حرکت کند، ملت نیز در مقابلش خواهد ایستاد.

افزایش تکاپوی بحرینی‌ها در روزهای آینده

وی در مورد اینکه ملت بحرین پیروزی تاریخی را رقم زده و خواست خود را به ثمر نشاند، اقدم بعدی چیست؟ پاسخ داد: تکاپوی مردمی دو چندان خواهد شد و همچنان تا تحقق تمام خواسته های عادلانه و مشروع و آزادی تمام زندانیان و بازداشت شدگان چه زن و چه مرد و پیش از همه چهره های مذهبی و سیاسی ادامه خواهد داشت و انشاءالله بحرین با لغو محاکمه های فریبکارانه آیت الله شیخ عیسی قاسم و بازگشت تمام جمعیت های سیاسی و قبل از همه الوفاق به صحنه سیاسی کشور، آرامش خود را باز خواهد یافت و از صلح و امکان فعالیت سیاسی برخوردار خواهد شد.

هشدار نسبت به توطئه  احتمالی آل خلیفه علیه ملت بحرین

شیخ الدقاق در عین حال تاکید کرد که باید هوشیار بوده و احتیاط داشت زیرا چه بسا آل خلیفه به فکر طرح برخی توطئه ها و نقشه ها ودسیسه ها باشد تا مسیر انقلاب را منحرف کرده و خواست های مشروع و عادلانه ملت بحرین را دور بزند.

وی در مورد احتمال حملات نیروهای آل خلیفه به منطقه الدراز و یا تشدید حملات علیه انقلابیون و جوانان در ماه می آینده ، اظهار داشت: هر اقدامی از نظام حاکم احتمال می رود زیرا رفتار آن مبتنی بر عقل و منطق نیست و معیارهای مشخصی ندارد تا بتوان اقدامات آن را پیش بینی کرد، بنابراین تا زمانی که منطق امنیتی بر عقل این نظام حاکم است هر اقدامی را از آن انتظار داریم از همین رو باید هوشیار بود و به تکاپوی مردمی و میدانی تا تحقق همه خواست های مشروع و عادلانه ادامه داد.

محاکمه طولانی مدت شبیه محاکمه‌های زمان صدام

شیخ الدقاق در مورد تاخیر محاکمه ها و وطولانی کردن زمان آن شبیه اقدامات نظام صدام حسین در عراق علیه محمد صادق الصدر و سپس ترور ایشان و اینکه آیا می توان آل خلیفه در زمان حاضر را به نظام صدام در عراق تشبیه کرد؟ پاسخ داد: بی تردید نظام آل خلیفه برخی از فدائیان صدام و تعدادی از اعضای حزب بعث منحل شده در عراق را به کار گرفت و آشکارا شاهد بودیم که برخی از بعثی های صدامی از بعضی بازداشت شدگان بحرینی تحقیق و بازجویی کردند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا نظام آل خلیفه برخی نیروهای امنیتی زمان صدام را برای سرکوب ملت بحرین وارد این کشور کرد؟ گفت: بین شیوه هایی که آل خلیفه در بحرین در پیش گرفته است با نیروهای اسرائیلی و صدامی تشابه زیادی وجود دارد، بنابراین علاوه بر استفاده از تجارب آنان تعدادی از شخصیت های تروریستی را که در عراق و فلسطین و سایر مناطق دنیا ویرانی و فساد به بار آورده اند، وارد کشور کرده است.

شیخ الدقاق در پایان این مصاحبه در مورد اینکه امروز مصادف با سالگرد ورود نیروهای سعودی به بحرین است، این اشغال تا چه زمانی ادامه خواهد یافت و چگونه در برابر آن باید ایستاد؟ پاسخ داد: اشغال دوام نداشته و نخواهد داشت، اما تکاپوی میدانی ادامه خواهد یافت و ملت بحرین به خانه های خود بازنخواهند گشت بلکه به خواسته های عادلانه و مشرع خود ادامه خواهند داد تا همه این خواسته ها تحقق یابد و تمام نیروهای اشغالگر سعودی از کشور خارج شوند.

اشغال رو به زوال است

نماینده آیت الله عیسی قاسم در ایران تاکید کرد: این سنت زندگی است، همانطور که استعمارگران انگلیسی سالها هند را به استعمار درآوردند اما در آنجا دوام نیاوردند و در نهایت با حقارت از آن بیرون رانده شدند و تمام کشورهای استعمارگر از مستعمرات خود بیرون رفتند و این ملت است که حاکم خواهد شد و سرنوشتش را تعیین خواهد کرد و بیگانگان رو به نابودی هستند و مردم پیروز است.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها