«مرگ عقربه‌ها» در فرهنگسرای انقلاب نقد شد

نشست نقد و بررسی فیلم کوتاه مرگ عقربه‌ها در فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۲۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴ - 16March 2017
«مرگ عقربه‌ها» در فرهنگسرای انقلاب نقد شدبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نشست نقد و بررسی فیلم کوتاه داستانی مرگ عقربه ها با حضور عوامل سازنده آن در فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این نشست علی ملاقلی پور درباره ایده فیلمنامه «مرگ عقربه ها» گفت: فکر می کردم ما در این سال ها در بیان فعالیت گروه هایی که مبارزه مسلحانه داشتند، شاخه و برگ ها را زده ایم و بیشتر به مقابله فیزیکی با اینها پرداخته ایم. اما آنچه که وظیفه من بعنوان یک فیلسماز است به لحاظ فکری، ایدئولوژیک و ادبیاتی نقد خودم را داشته باشم و فکر کردم این ماجرا به درون مربوط می شود.

ملاقلی پور گفت: برای من موضوع ادبیات مهم بود. البته در ساخت این اثر از ترور های روز هم بهره برده ام.

حسین سلیمانی، بازیگر این فیلم کوتاه نیز گفت: من فضای سیاسی را دوست ندارم و وارد آن نمی شوم چون سوادآن را ندارم و ترجیح می دهم در حیطه فعالیت خودم حضور داشته باشم. اما آقای ملاقلی پور راهنمایی هایی کردند و من در آن مسیر قدم برداشتم. فرصت تحقیق نداشتم و هرچه که لازم بود آقای ملاقلی پور به من گفته بودند.

حمیدعبدالحسینی، منتقد این نشست ضمن ادای احترام به مرحوم رسول ملاقلی پور، گفت: گاهی فیلم های بلندی می بینیم که محتوای آنها در حد فیلم کوتاه است درباره این فیلم برعکس است . خمیرمایه این فیلم قابلیت آن را دارد که به فیلم بلند تبدیل شود. این منتقد در ادامه خاطر نشان کرد: کاش نشانه های زمانی از این اثر حذف می شد و آن را به اثر جهان شمولی تبدیل می کرد.

در پایان این نشست که از ملاقلی پور، حسین سلیمانی و مهمانان این نشست تقدیر شد.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار