من انقلابی‌ام-209/ زاهدی در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

لزوم اهتمام دولت و مجلس برای حل مشکلات خوزستان/ نسل جوان از «آمریکا» بیزار است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر لزوم اهتمام دولت و مجلس برای حل مشکلات استان خوزستان تاکید کرد.
کد خبر: ۲۳۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶ - 16March 2017
لزوم اهتمام دولت و مجلس برای حل مشکلات خوزستان/ نسل جوان از «آمریکا» بیزار استبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور، ‌نشست خبری «محمدمهدی زاهدی» رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز(پنج‌شنبه 26 اسفند) در موزه دفاع مقدس خرمشهر برگزار شد.
 
زاهدی در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های استان خوزستان و شهر خرمشهر،‌ اظهار داشت: دانشگاه‌ دریایی خرمشهر یکی از ظرفیت‌های این استان است. این دانشگاه‌ باید به جایگاهی برسد که صادر کننده علم باشد. خرمشهر دینی بر گردن انقلاب و نظام دارد چون در جنگ نخستین شهری بود که مورد تهاجم قرار گرفت. حماسه‌های مردم این دیار از جمله حماسه شهید فهمیده در تاریخ کشور و جریان مقاومت درخشنده است.
 
وی با اشاره به مشکلات زیرساختاری این شهر بیان کرد: خسارت‌های وارد شده به خرمشهر وظیفه خدمت رسانی به این شهر را مضاعف می‌کند که امیدواریم موضوع آب و فاضلاب، اشتغال جوانان بومی، رونق فضای کسب و کار که می‌تواند یکی از کانون‌های تولید و صادرات باشد، احیا شود.
 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: رکود به شدت کشور را فلج کرده است. نمونه آن کارخانه تولید موبایل GLX در شهر خرمشهر است که زمانی برای تعداد زیادی از جوانان این شهر ایجاد اشتغال کرده بود اما امروز به دلیل سیاست‌های غلط از بهره‌وری کافی برخوردار نیست.
 
زاهدی افزود: متاسفانه جنس‌های وارداتی بی کیفیت، تولید و کسب و کار داخلی در حوزه‌های مختلف از جمله پوشاک را مختل کرده است. امروز ترکیه و چین به واسطه سیاست‌های غلط اقتصادی کشور ما، صاحب سرمایه‌های زیادی شده‌اند. ما برای بازار چین شغل ایجاد کرده‌ایم و نتوانسته ‌ایم اقتصاد مقاومتی را در زندگی مردم بیاوریم.
 
وی اظهار داشت: وضعیت رودخانه کارون از گذشته بدتر شده است. منظره ورود فاضلاب‌ها به رودخانه شایسته مردم منطقه نیست. اهواز هنوز نتوانسته در اندازه یک شهر پیشرفته خود را نشان دهد. باید دولتمردان و مجلسی‌ها برای خوزستان برنامه‌های سنگین طراحی کنند. با فعال کردن کشاورزی و صنایع در استان باید شادی و نشاط را به مردم هدیه کنیم.
 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:‌ مسئولین به مردم خوزستان قول داده بودند درباره ریزگردهای خوزستان کاری انجام دهند. باران در این منطقه موجب گل آلودگی معابر می‌شود و این شایسته اهواز و خرمشهر و سایر شهرهای این استان نیست. باید نگاه‌ها به این شهرها عوض شود و باید اشتغال در این شهرها حل شود.
 
زاهدی با اشاره به سندهای پیش بینی شده برای پیشرفت در حوزه‌های تکنولوژی گفت:‌ کشور در ظرف چند سال گذشته اسناد بالای دستی در حوزه فناوری و علم تدوین کرده است. همه چیز آماده است و نکته مهم باور و اعتقاد مسئولین است که این قوانین باید عملیاتی شود. درک این باور اتفاق مهمی است. باید باور داشته باشیم تا کار اجرایی انجام دهیم.
 
وی درباره شاخص‌های انقلاب و انقلابی‌گری نیز گفت:‌ امید زیادی به نسل آینده انقلاب وجود دارد. قشر زیادی از زائرین راهیان نور جوانان هستند. این جوانان با علاقه و سوز و گداز به روایت‌های دفاع مقدس گوش می‌دهند. نسل جوان انقلابی امروز، نسلی است که شهدا، ولایت مطلقه فقیه، آرمان‌های نظام و انقلاب را باور دارد. این نسل از استکبار و آمریکا بیزار است. از کسانی که می‌خواهند عزت فروشی کند بیزارند و آمادگی دارند مانند شهدا برای تحقق بخشیدن به استقلال کشور جان،‌ آبرو و حیثت بدهند.
 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: ما به این نسل، نسل انقلابی می‌گوییم که الحمدالله این نسل با بصیرت بیشتر از جوانان اول انقلاب امروز در جبهه فرهنگی و جبهه سیاسی حضور دارند. نسلی که علی‌رغم مشکلات زیاد اقتصادی و اشتغال وقتی کشور ندا و نیازی مطرح می‌کند مشتاقانه پای کار می‌آیند. بسیاری از این جوانان آروز دارند به جریان مقاومت منطقه بپیوندند. نسل امروز ما برای دفاع از جریان مقاومت دغدغه دارد که به آن‌ها افتخارم می‌کنیم.
 
انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها