آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

دیپلمات‌های ما هم می‌گویند آمریکا به تعهداتش عمل نمی‌کند/ باید فضای مجازی را پر از معارف دینی و بصیرت سیاسی کرد

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه برجام به عنوان یک تجربه بی‌اعتمادی به آمریکا را ثابت کرد، گفت: همین یک تجربه بس است و دیگر تجربه مجدد نکنیم چرا که آمریکا ثابت کرد دشمن ما است و دیپلمات‌های ما می‌گویند آمریکا به تعهدات خود عمل نمی‌کند.
کد خبر: ۲۳۲۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ - 17March 2017

برجام به عنوان یک تجربه بی‌اعتمادی به آمریکا را ثابت کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی» امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به قرار داشتن در آستانه سال جدید اظهارداشت: باید یک محاسبه‌ای کنیم که در یکسال گذشته چه کرده‌ایم و چقدر ارتقا داشته‌ایم.

وی افزود: باید دل مهربان داشته باشیم که در نقطه مقابل آن ظلم قرار دارد. وای بر حال کسی که به مردم ظلم و ستم کند و وای بر حکومتی که اساس‌اش ظلم باشد. حکومت با ظلم باقی نخواهد ماند.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: مساله دشمن‌شناسی یکی از مسائل محوری در جامعه ما است. خداوند به آدم فرمود شیطان دشمن تو است مبادا فریب آن را بخورید.

وی با بیان اینکه برجام به عنوان یک تجربه بی‌اعتمادی به آمریکا را ثابت کرد گفت: همین یک تجربه بس است و دیگر تجربه مجدد نکنیم چرا که آمریکا ثابت کرد دشمن ما است. رهبری فرمودند همچنین دیپلمات‌های ما می‌گویند آمریکا به تعهدات خود عمل نمی‌کند.

خطیب موقف نماز جمعه تهران تصریح کرد: قرار بود بعد از 6 ماه تمام تحریم‌ها برداشته می‌شود، نه تنها برداشته نشد بلکه تحریم‌های دیگری به بهانه‌های امنیتی اضافه شد. آمریکا می‌گوید بیایید در مسائل منطقه گفت‌وگو کنیم عجیب است کسی که به حرف و تعهدات و وعده‌هایش پایبند نیست چطور می‌شود با آن گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: مساله اقتصاد مقاومتی از مسائل مهم کشور است انتظار می‌رود به آن در بعد اقدام و عمل بیشتر توجه شود رهبری فرموده‌اند ادامه وضع فعلی تولید داخلی یعنی بیکاری و این دیگر ربطی به آمریکا ندارد. مسئولان برای این بیکاری خانمان‌سوز فکری کنند. اثر سمینارها و جلسات برای رفع مشکلات مردم چیست نکند تنها حرف باشد و عملکرد هیچ، مشکلات معیشت مردم دغدغه عمیق رهبری و مجلس خبرگان است.

خطیب موقت نماز جمعه پیرامون دولتمردان و مردم گفت: یکی از عوامل وحدت و دولت مردم محبت فی‌مابین است. ارتباط مردم باید با دولتمردان سهل و آسان گردد مبادا بین آ‌نها مانعی باشد تا نتوانند مشکلاتشان را مطرح کنند. زندگی اشرافی صاحبان قدرت آنها را از مردم جدا می‌کند و این فاجعه است.

آیت‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: گردانندگان نظام باید زندگی در حد مستضعفین داشته باشند بیایید همه ساده زیستی را از رهبری یاد بگیریم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که دزدان بین‌المللی اموال مردم را غارت می‌کنند و دم از امانت می‌زنند و به جهان هشدار می‌دهند که مواظب باشید غارت نشوید.

خطیب موقت نماز جمعه ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری آمریکا می‌خواهد همه چیز را بگیرد و هیچ چیز ندهد. وزیر خارجه انگلیس با کارنامه سیاه حقوق بشری‌اش خود را ارتقا دهنده حقوق بشر در جهان قلمداد می‌کند. زهی بی‌شرمی و بی‌حیایی. باید برای این بشری که اینها ناله می‌زنند، بر این بشر مظلوم ناله زد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه عربستان درباره ایران گفت: این فرد ایران را حامی اصلی تروریسم در جهان می‌خواند در حالی که کشورش در یمن سیل خون به راه انداخته و کودک‌کشی کار روزانه او است. قرآن می‌خوانند اما خبری از عمل به قرآن نیست.

وی با بیان اینکه جواب این کشتارها و خون‌های ریخته شده در یمن را چگونه می‌خواهند بدهند، گفت: ما اگر عملی انجام می‌دهیم، ما حمایت از مظلوم می‌کنیم قرآن هم می‌گوید حمایت از مظلومین بکنید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه وزیر امور خارجه عربستان می‌گوید ایران درصدد نابودی عربستان است، گفت: وی در ادامه می‌گوید چگونه می‌شود با کشوری که هدفش نابودی ما است ارتباط داشته باشیم! غافل از اینکه خود شما هستید با ظلم و ستم‌تان کشورتان را نابود می‌کنید.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: آقایان را نصیحت می‌کنم که دست از ظلم بردارید وگرنه به دست خود و مظالم‌تان نابود خواهید شد. البته این منحصر به عربستان نیست. مجامع‌ بین‌المللی نیز با سکوت در مقابل این جنایات در یمن اعتبار خودشان را از دست داده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما باید به اعتلای کشورمان بیندیشیم گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که چهار چیز عناصر اقتدار در کشور است از جمله ایمان و معرفت دینی، قدرت علمی، اقتصاد مقاوم و حفظ عزت ملی.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: ایرانی که در دوره پهلوی ذلیل آمریکا و قدرت‌های سلطه‌گر بود امروز به برکت عمل به همین چهار عنصر به قدرت منطقه تبدیل شده است.

آیت‌الله موحدی کرمانی با ابراز تاسف از حوادث رخ داده در چهارشنبه آخر سال گفت: نمی‌دانم تا چه زمانی باید شاهد این صحنه‌های دلخراش باشیم. ما را ملتی رشید می‌شناسند که تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی و تمام نقشه‌های آ‌نان را نقش برآب کردیم و بینی استکبار را به خاک مالیدیم.

وی ادامه داد: دنیا در مقابل حوادث چهارشنبه‌ سوری نسبت به ما چگونه قضاوت می‌کنند. دنیای که ما را رشید می‌خواند این صحنه‌ها را که می‌بیند در رشد ما شک می‌کنند. با اعمال جاهلانه چشم یکدیگر کور می‌کنند. مسئولان برای این حرکات جاهلانه کاری کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود پیرامون فرهنگ دینی اظهار داشت: استفاده غلط از فضای مجازی باعث شده اعضای خانواده از یکدیگر جدا شوند، خانواده‌ها متلاشی شوند و آمار طلاق رو به افزایش رود. فرهنگ دینی آسیب می‌بیند.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: باید فضای مجازی را پر از معارف دینی و بصیرت سیاسی کرد که در این زمینه وظیفه نخبگان سنگین است. هشدارهای لازم داده شود تا از استفاده غلط که بنیان‌های اخلاقی کشور را از بین می‌برد پرهیز شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات سال 96، گفت: انتخابات روز امتحان بزرگ و سرنوشت‌ساز است که سرنوشت 4 ساله کشور را رغم می‌زند، روز ادای امانت الهی است حال می‌خواهیم امانت را به دست چه کسی بدهیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: باید در شناخت اصلح سعی بلیغ کنیم، غفلت از این امر مجازات سختی در قیامت خواهد داشت باید معیارهای اصلح بودن را شناخت و براساس آن رای داد و دیگران را هم روشن کرد.

انتهای پیام/ 131


نظر شما
پربیننده ها