من انقلابی‌ام-221/ زائر پاکستانی راهیان نور:

مُبلغ «دفاع مقدس» در پاکستان خواهم بود/ «خمینی» ما را نجات داد

در فکه فقط رمل‌ها نیستند که تفاوت ایجاد می‌کنند، آدم‌های متفاوت نیز سوژه‌های نابی هستند که نمی‌توان از آن‌ها گذشت؛ زائر پاکستانی یکی از آن‌هاست.
کد خبر: ۲۳۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ - 17March 2017
مُبلغ «دفاع مقدس» در پاکستان خواهم بود/ «خمینی» ما را نجات دادبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، اگر دفاع مقدس متعلق به مرزهای جغرافیایی بود، امروز رمل‌های فکه شاهد چشمان اشک بار مردم سایر ملت‌ها در میان خود نبود.

امروز، فکه بار دیگر میزبان زائرانی از جامعه المصطفی قم بود. طلبه‌هایی که دیار خود را رها کرده و برای درک حقایق عالم هستی به این خاک آمده‌اند.

در این میان اما، گفت‌وگویی با زائر پاکستانی شهدا صورت گرفت. زائری که شنیدن روایت راویان از رمل‌های فکه، او را منقلب ساخته بود. از امام راحل می‌گفت و از انقلاب اسلامی، از این که تحت تاثیر شخصیت امام به انقلاب اسلامی گرایش پیدا کرد و برای فراگرفتن علوم دینی به شهر قم آمد.

آن گونه که خودش می‌گفت ده پانزده سال پیش به ایران آمد و این دومین سفر او به یادمان‌های دفاع مقدس و حضور در راهیان نور است. از فضای معنوی راهیان نور که پرسیدم پاسخی دور از انتظار نداد. با غربت و مظلومیت شهدا انس گرفته بود و صدایش طعم مناجات می‌داد. فکه را اما جور دیگر می‌ستود. و به راستی چه کسی است که از فکه و قتلگاهش به آسانی بگذرد.

می‌گفت در سطح چهار حوزه درس می‌خواند و تحصیلاتش در ایران رو به اتمام است. اما به نکته قابل تاملی اشاره کرد. تاکید می‌کرد که پس از بازگشت به پاکستان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را با جدیت تبلیغ خواهد کرد و تمام کلامش در این جمله خلاصه می‌شد که امام خمینی رحمت الله علیه مظلومین عالم را نجات داد. آری چه کسی می‌تواند امام راحل را بشناسد و ناجی بودن او را انکار کند.

برایم جالب بود که از فرماندهان شهید دفاع مقدس نام می‌برد. از چمران، از زین الدین، از آوینی و این که در این میان چقدر از چمران تعریف می‌کرد و این که او را الگوی خود ساخته است. زائر پاکستانی شهدا، راز تمام آن چه از ماندگاری شهدا مشاهده می‌کرد را، در بصیرت، اخلاص و شناخت ولی خدا می‌دید و با صراحت می‌گفت که امروز هم از این بسیجیان کم نیستند که عاشقانه جان خود را در این راه فدا می‌کنند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار