من انقلابی‌ام-236/ سردار اشتری در جشنواره سرزمین نور:

«دفاع مقدس» برای کشور ما و سایر کشورهای اسلامی برکاتی داشته است

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به پیشرفت‌های علمی و دفاعی کشور گفت: «دفاع مقدس» برای کشور ما و سایر کشورهای اسلامی برکاتی داشته است.
کد خبر: ۲۳۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳ - 17March 2017
«دفاع مقدس» برای کشور ما و سایر کشورهای اسلامی برکاتی داشته استبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در آیین اختتامیه جشنواره ملی سرزمین نور که امشب در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم اظهار داشت: دفاع مقدس برای کشور ما و سایر کشورهای اسلامی برکاتی داشته است. در دوران دفاع مقدس امام فرمودند که این جنگ برای ما نعمت است، کسانی که عمیق فکر کنند معنی این جمله امام(ره) را  بهتر متوجه می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه ایران اسلامی هیچ وقت به فکر جنگ با کشوری نبوده و نخواهد بود، بیان داشت: رزمندگان ما از وطن و اسلام دفاع کردند. وقتی جنگ بر ما تحمیل شد، اوائل پیروزی انقلاب اسلامی بود و نیروهای نظامی و انتظامی آمادگی لازم را نداشتند، چون درگیر موضوعات داخلی بودند.
 
سردار اشتری تصریح کرد: صدام با کمک تمام دنیا و با تمام تجهیزات به کشور ما حمله کرد که کشور در پایین‌ترین سطح آمادگی قرار داشت، حتی سیم خاردار نیز وارد می‌کردیم؛ ولی در پایان جنگ پیروزی از آن ملت ما شد.
 
فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه ایمان و توکل بر خدا بالاترین سلاح و قدرت رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس بود، تصریح کرد: رزمندگانی که در قالب بسیج به جبهه اعزام می‌شدند کمترین آموزش نظامی را دیده بودند ولی چنان مردانه جنگیدند که فرماندهان صدام را متحیر ساختند.
 
وی گفت: ایران در دوران دفاع مقدس کمترین امکانات دفاعی را داشت؛ اما در حال حاضر مهمترین کشور در برخورداری از تجهیزات دفاعی است. قدرت دفاعی ایران به برکت دوران دفاع مقدس است که تبدیل به قدرت برتر شده است.
 
سردار اشتری با اشاره به اینکه امنیت کشورمان به برکت شهداست، بیان داشت: امروزه کشورمان در حوزه‌های صنعتی، دفاعی، پزشکی و... پیشرفت چشمگیری داشته است که این پیشرفت به برکت دوران دفاع مقدس حاصل شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: هر جا پیشرفتی داشتیم یا رزمندگان دوران دفاع مقدس حضور داشتند و یا روحیه جهادی حاکم بود. در صحنه‌های مهم روحیه جهادی ما را به موفقیت رسانده است که این را از دوران دفاع مقدس به ارث برده‌ایم.
 
سردار اشتری در ادامه با بیان اینکه کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که اگر دفاع جانانه در هشت سال دفاع مقدس را نداشتیم، امروز درخت انقلاب اسلامی به این میزان مقاوم و تنومند نبود، خاطرنشان ساخت: حملات و تهدیدات زیادی در زمینه‌های سیاسی، نظامی و فرهنگی علیه کشور ما صورت گرفته اما خوشبختانه دفع شده است. مردم در سال 88 فنته هشت ماهه را با تدابیر و هدایت‌های رهبری خنثی کردند؛ فتنه‌ای که پیچیده‌تر از جنگ تحمیلی بود، اما پیروز شدیم چون عقبه دفاع مقدس را داشتیم. هر چه داریم از دفاع مقدس داریم؛ دفاع مقدسی که برگرفته از قیام امام حسین(ع) است.
 
وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار دست اندرکاران راهیان نور با ایشان اظهار داشت: تنها راه مقابله با توطئه‌های فرهنگی استفاده از گنجینه عظیم دفاع مقدس است. من انقلابی‌ام یعنی همان روحیه دوران دفاع مقدس را داشته باشیم و با پیروی از شهدا در مقابل حمله دشمن ایستادگی کنیم.

فرمانده ناجا همچنین با اشاره به این سخن از رهبر معظم انقلاب که راهیان نور یک سنت حسنه است، تصریح کرد: راهیان نور برای نسل جوان تاثیرگذار است. سال گذشته حدود 6 میلیون نفر از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بازدید کردند که این بازدید قطعا در زندگی ما اثر خواهد داشت. ما باید این فرهنگ را به خوبی منتقل کنیم.
 
وی با بیان اینکه دفاع مقدس متعلق به جناح و گروه خاصی نیست، بیان داشت: نیروی انتظامی با تمام توان آماده کمک رسانی به راهیان نور است، کارکنان نیروی انتظامی با اعتقاد و از روی علاقه به این مهم عمل می‌کنند. 
 
سردار اشتری با اشاره به دغدغه رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر تامین امنیت جان مسافران نوروزی و راهیان نور، تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته طی 2 سال گذشته اتفاق خاصی در راهیان نور رخ نداده است. نیروی انتظامی آماده خدمت رسانی به زائران است و بیشتر از سال‌های گذشته انجام وظیفه خواهد کرد.
 
فرمانده ناجا با اشاره به اینکه نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت جامعه و مرزهای کشور شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، بیان داشت: نیروی انتظامی 20 هزار جانباز، 12 هزار شهید و 2 هزار آزاده دارد؛ البته برخی از شهدا مربوط به دوران دفاع مقدس است که این تعداد شهید برای ناجا افتخار است.
 
وی در پایان گفت: از دست اندرکاران جشنواره سرزمین نور تشکر می‌کنم و امیدوارم نیروی انتظامی در این جشنواره سهم خود را به خوبی ادا کرده باشد. 
 
انتهای پیام/411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار