مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین خبر داد؛

چاپ 30 جلد کتاب دفاع مقدس در سال 95

مدیرکل حفظ اثار دفاع مقدس قزوین گفت: باتدبیر رهبری و براي جلوگيری از تحريف و فراموشی در آثار دفاع مقدس، چاپ و انتشار 30 جلد كتاب دفاع مقدس در اقشار مختلف انجام شد.
کد خبر: ۲۳۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ - 24March 2017

به گزارش دفاع پرس از قزوین، سرهنگ پاسدار مهدی طاهرخانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در گفتگوی اختصاصی با دفاع پرس  با تبریک فرا رسیدن سال نو با شااره به اقدامات این اداره کل در سال 95 اظهار داشت: در سال 95 اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوين اقدامات خود را در جهت منويات و رهنمودهاي مقام معظم رهبري برنامه ريزي كرده بود.

وی تشریح کرد: باتدبیر رهبري براي جلوگيري از تحريف و فراموشي در آثار دفاع مقدس چاپ و انتشار 30 جلد كتاب دفاع مقدس در اقشار مختلف در دستور این اداره کل قرار داشت که به به‌طور کامل انجام شد.

طاهر خانی گفت: این کتب در عرصه كودكان و نوجوانان، زنان ايثارگر، شهداي دفاع مقدس، تاريخ شفاهي، خاطرات رزمندگان به چاپ رسیده است كه در اين امر دستگاه‌ها و نهادها در سازمان‌های استاني به‌ویژه استانداري، شهرداري و شوراي شهر كمك و پشتيباني داشته‌اند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین تصریح کرد: براي چاپ دايره المعارف دفاع مقدس كشوري و دانشنامه دفاع مقدس استاني قريب به 300 مدخل براي جمع آوري مستندات و آثار دفاع مقدس به ثبت رسیده و در کمیسیون عالي بنياد حفظ آثار براي اجرا به تصويب رسیده است و تا در سال آينده با تشكيل گروه‌های علمي و مقالات مورد نياز كار انتشار اين دانشنامه را در برنامه خواهیم داشت.

این مسئول افزود: پيگيري و تصويب طرح نهايي ساخت مركز فرهنگي دفاع مقدس استان و تأمين اعتبار اوليه استاني براي شروع پروژه و برگزاري مراسم كلنگ زني كه سوم خرداد انجام شد از دیگر اقدامات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس در سال 95 بوده است.

سرهنگ پاسدار مهدی طاهرخانی بیان داشت: ساخت و تكميل یادمان‌های شهداي گمنام در شهرها و بخش‌های مختلف كه به حمدالله پيشرفت خوبي در استان داشتيم يادمان شهداي شهر بویین‌زهرا، بيدستان، محمودآباد به اتمام رسيد و یادمان شهداي گمنام شهر اقباليه، آبگرم، كوهين و ستاد فرماندهي سپاه استان، دانشگاه آزاد اسلامي تاكستان نيز شروع گرديده است و جلسات هيئت امناء يادمان شهداي گمنام در شهرستان‌های استان را برگزار کرده‌ایم البته شهرهاي آوج و خوزنين هنوز اقدامي در جهت ساخت یادمان شهدای گمنام نکرده‌اند.

سرهنگ پاسدار مهدی طاهرخانی در پاسخ به سؤالی در خصوص مهم‌ترین برنامه اين اداره كل براي سال 1396 چیست، گفت:

مهم‌ترین برنامه سال 1396 عمل به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص حفظ آثار دفاع مقدس به‌ویژه در سخنراني جمع دست‌اندرکاران راهيان نور و اساسنامه بنياد خواهد بود كه ساخت مركز فرهنگي و چاپ و مستندسازي كتاب دفاع مقدس و هنري و سينمايي از جمله اولویت‌های سال خواهد بود.

وی در پایان در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه در ايام سال نو به كجا تشريف می‌برید و ارزيابي شما از عملكرد مجموعه خودتان چيست؟ و چه نمره‌ای به عملكرد نيروهاي خودتان می‌دهید؟ اظهار داشت:

در ايام نوروز برنامه ريزي براي حضور بين کاروان‌های راهيان نور در مناطق عملياتي جنوب در كنار مشتاقان و علاقه‌مندان به ارزش‌ها و شهدا خواهد بود.

امیدوارم كه با اقدامات و تلاش‌ها ادامه دهنده راه شهدا بوده و رضایت‌مندی مقام معظم رهبري و شهدا را داشته باشيم.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار