فرمانده انتظامی گلستان خبر داد

کشف 118 میلیارد و 527 میلیون ریال تسهیلات بانکی با اسناد جعلی در گلستان

فرمانده انتظامی گلستان از کشف چهار فقره تسهیلات غیرمجاز بانکی به ارزش 118 میلیارد و 527 میلیون ریال توسط مأموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی خبر داد.
کد خبر: ۲۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷ - 09July 2014

کشف 118 میلیارد و 527 میلیون ریال تسهیلات بانکی با اسناد جعلی در گلستان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "سید محمود میرفیضی" فرمانده انتظامی استان گلستان در تشریح این خبر گفت: در بررسی نشانگاههای اقتصادی بانکها در سطح استان در سه ماهه نخست امسال، رسیدگی به چهار پرونده تسهیلات غیر مجاز بانکی در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان گلستان قرار گرفت.

وی گفت: مأموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی استان گلستان در تحقیقات انجام گرفته و بررسی پروندههای بانکی چهار فقره تسهیلات غیرمجاز بانکی به ارزش 118 میلیارد و 527 میلیون و 110 هزار ریال را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: در بررسی اسناد و مدارک پروندههای تسهیلات مربوطه، مشخص شد افراد دستگیر شده تسهیلاتی را با پوشش شرکتهای تجاری مختلف، برای انجام فعالیتهای اقتصادی مرتبط با نوع فعالیت شرکت درخواست کننده تسهیلات از بانکها دریافت کرده، اما بدون انجام فعالیتهای مربوطه و صادرات کالا، تسهیلات را در امور خارج از تعهدات، صرف و خرج کردهاند.
 
به گفته وی تمام مدارک ارائه شده در این پروندههای بانکی نظیر ترازنامههای مالی، صورتحساب سود و زیان و فاکتورهای خرید کالا صوری و جعلی بوده است.
 
سردار میرفیضی تاکید کرد: در این راستا با دستور مقام قضایی چهار نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
 
سردار میرفیضی در پایان با اشاره به فعالیت در این حوزه در سال گذشته و کشف چهار فقره تسهیلات غیرمجاز بانکی افزود: در همین راستا در بخش ارزی 665 هزار و 400 یورو در بخش ریالی 88 میلیارد و 200 میلیون ریال کشف شد.
نظر شما
پربیننده ها