من انقلابی‌ام-246/ روایتگری سرلشکر باقری در یادمان شهدای کربلای چهار؛

نقش عملیات‌های کربلای 4 و 5 در انهدام نیمی از ارتش دشمن بعثی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در یادمان شهدای عملیات کربلای 4 به روایتگری در خصوص عملیات‌های کربلای 4 و 5 پرداخت.
کد خبر: ۲۳۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ - 18March 2017
نقش عملیات‌های کربلای 4 و 5 در انهدام نیمی از ارتش عراقبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور، سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در یادمان شهدای عملیات کربلای چهار در جمع کاروان‌های راهیان نور اظهار داشت: فرماندهان دوران دفاع مقدس در عملیات کربلای چهار سرمایه‌گذاری کرده بودند تا از اروند عبور کنند و ام الرصاص را به تصرف در بیاورند؛ که این عملیات تاثیر زیادی در طراحی عملیات کربلای 5 در شلمچه داشت.
 
وی با بیان اینکه عملیات کربلای پنج بزرگترین عملیات دفاع مقدس بود، تصریح کرد: در عملیات کربلای 4 و 5، پنجاه درصد ارتش رژیم بعثی منهدم شد و همین 2 عملیات بزرگ موجب شد دنیا پیروزی جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد و‌ قطعنامه 598 صادر شود و در آن عراق به عنوان متجاوز تعیین و‌ ملزم به پرداخت خسارت به ایران شد.
 
سرلشکر باقری در ادامه در پاسخ به سوال یکی از زائران راهیان نور مبنی بر نقش شهید باقری در عملیات‌های دفاع مقدس بیان داشت: شهید باقری همانند سایر شهدا ویژگی خاص خود را داشت. وی در کسوت خبرنگاری وارد جنگ تحمیلی شد. شهید باقری توانست به سرعت واحد اطلاعات عملیات را در جبهه‌های جنوب ایجاد کند و سپس به بخش فرماندهی جنگ انتقال پیدا کرد و در نهایت در فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
وی در ادامه افزود: شهید باقری اروند را از شلمچه تا دهانه فاو با دوربین عکس‌برداری کرد و تک تک عکس‌ها را در کنار هم قرار داد و به وسیله آن نقاط قوت و ضعف دشمن را شناسایی کرد.

سرلشکر باقری گفت: عملیات‌های والفجر 8 و کربلای 4 با اطلاعاتی که شهید باقری جمع آوری کرده بود، طراحی شد.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با تاکید بر اینکه همه شهیدان یادگاران بزرگی برای نسل‌های آینده هستند، گفت: تیپ 33 المهدی استان فارس از زبده‌ترین یگان‌های دوران دفاع مقدس بود و‌ هنوز هم است که رزمندگان این تیپ در سوریه رزم منحصر به فردی از خود نشان دادند و آنجا هم از یگان‌های تراز اول جبهه مقاومت محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه این تیپ شهدای بزرگی را تقدیم اسلام کرده است، خاطر نشان کرد: رزمندگان این تیپ در عملیات‌های بزرگی که در این منطقه اجرا شد و در عملیات والفجر 2 در پیرانشهر در سال 62 شرکت داشتند.

سرلشکر باقری در پایان به رشادت‌های مرتضی جاویدی در فرماندهی عملیات والفجر 2 اشاره کرد و افزود: شهید مرتضی جاویدی مقاومت در محاصره را به نمایش گذاشت و در نهایت در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید.
 
انتهای پیام/411
نظر شما
پربیننده ها