من انقلابی‌ام-260/ سرلشکر باقری در یادمان شهدای هویزه:

کیفیت و کمیت «راهیان نور» ارتقا می‌یابد/ مشکلات کشور بسیار خُردتر از پیش بردن دفاع مقدس است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بایستی به اعتلای راهیان نور بیاندیشیم و هر روز نسبت به روز گذشته و هر سال نسبت به سال گذشته از جهت کمیت و به خصوص کیفیت باید ارتقا یابد و در این مسیر کار خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۳۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴ - 18March 2017
کیفیت و کمیت «راهیان نور» ارتقا می‌یابد/ مشکلات کشور بسیار خُردتر از پیش بردن دفاع مقدس استبه گزارش گروه اعزامی دفاع پرس به راهیان نور، سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در یادمان شهدای هویزه و در جمع زائران کاروان‌های راهیان نور گفت: خدا را شکر می‌کنم که این توفیق را به من عنایت کرد تا در این مکان مقدس، مشهد شهیدان گرانقدر و شجاع سپاه هویزه حاضر بشوم و یاد و خاطره آن روزها برای ما زنده بشود. شهیدان گرانقدری که تجسم عینی انجام به تکلیف الهی بودند.

وی افزود: جوانان ما باید بدانند که سپاه هویزه هیچ مسئولیت و ماموریت و اجباری برای شرکت در عملیات نصر در سال 59 برای مقابله با متجاوزان بعثی نداشت. آن تصمیم که توسط شهید بزرگوار علم الهدی و همراهانش که عمدتا از قشر دانشجویان آن روز بودند گرفته شد، یک تکلیف الهی و انجام وظیفه‌ای بود که خود تشخیص دادند که بایستی در این راه وارد بشوند و در عملیات منطقه جنوب هویزه شرکت کنند و با دست خالی وارد این ماموریت شدند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: امروز برای ما رسم است که هر ماموریت یا مسئولیتی را بخواهیم انجام بدهیم بلافاصله فهرستی از امکانات، مکان‌های مورد نیاز و بودجه مورد نیاز تهیه می‌کنیم و می‌گوییم تا اینها تامین نشود وارد اجرای این کار نخواهیم شد یا اگر کاری را انجام بدهیم نقص آن و نشدن آن را به گردن تامین نشدن امکانات، تجهیزات و اعتبارات می‌اندازیم. اما شهیدانی که اینجا مشهد آنان است، نقطه مقابل این موضوع بودند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان داشت: شهیدان هویزه نه لوازم کافی در مقابل تانک‌های مکانیزه داشتند و نه غذا، مهمات و سلاح کافی داشتند و آنچه که داشتند اراده، ایمان، اخلاص، شجاعت، شهامت و شهادت طلبی بود. چیزی که به کار برکت می‌دهد و موجب جوشش یک ملت می‌شود و حرکت نسل‌های بعدی، دفاع مقدس و پس از آن همچون دفاع از حرم  آل الله علیهم السلام انجام گرفت، یادگار آن حرکت است.
 
وی اضافه کرد: آنچه که از شهید همدانی‌ها می‌بینیم و از شهیدانی که پدر و پسر دوش به دوش هم در سوریه جنگیدند و شهید شدند، یادگار این حرکتی است که در منطقه جنوب هویزه در دی ماه 1359 توسط این بزرگواران(علم الهدی و یارانش) اتفاق افتاد. حرکت این عزیزان موجب شد که بسیاری از اقشار، دانشجویان و بسیجیان از سراسر کشور به جبهه بشتابند و صفحه دفاع مقدس را از صفحه‌ای که یک انجام وظیفه ظاهری می‌نمود به انجام یک تکلیف الهی بر اساس اخلاص، شهادت طلبی، شهامت و شجاعت تبدیل بکنند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: با عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا و برقراری حاکمیت امام و حاکمیت خط حزب الله و اسلام در جبهه‌ها، آن پیروزی‌های بزرگ اتفاق افتاد. با فاصله اندکی از این حرکت نیز عملیات بی‌نظیر بیت المقدس در این سرزمین اتفاق افتاد و بعثی‌های متجاوز که تا بُن دندان مسلح به تانک و هواپیما و بالگرد مجهز بودند پا به فرار گذاشتند و ترجیح دادند که این سرزمین مقدس را برای حفظ جان خود تخلیه کنند و ما به مرزهای کشور رسیدیم و بعد از آن تعقیب متجاوز صورت گرفت. عملیات‌های بزرگ و چشمگیر و بسیار تعیین کننده‌ای در دفاع مقدس در این راستا اتفاق افتاد که این سرزمین و این نوع عملیات‌ها و این روحیات مبنا و مقدمه آن بود.

وی بیان کرد: اگر امروز پیروزی در حلب و پیروزی بر داعش و تکفیری‌ها را در عراق و سوریه می‌بینیم، به دلیل حاکمیت این روحیه است. شهید حمید تقوی‌فر در سامرا در مقابل تکفیری‌ها شهید شد. او همرزم شهید علم الهدی در این سرزمین بود و بسیاری دیگر از شهیدان چون شهید همدانی و بسیاری دیگر که انتظار این صحنه‌ها را می‌کشند اینها یادگاران شهید علم الهدی و همراهانش هستند.

سرلشکر باقری بیان کرد: این کشور توسط شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا و ملت شریف در برابر هرگونه تهدید، زیاده‌طلبی و یاوه‌گویی تا ابد تضمین شده است و سایر مشکلات کشور بسیار خردتر و ناچیزتر از پیش بردن دفاع مقدس با دستان خالی در برابر دشمنی است که توسط 35 کشور ابرقدرت و قدرت‌های بزرگ حمایت می‌شد و کاری از پیش نبردند و به امید خدا ملت بزرگوار ایران با روحیه بسیجی پرچم مقدس جمهوری اسلامی و پرچم شهیدان را به دست صاحبش یعنی حجت ابن الحسن العسکری(عج) می‌رساند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: امیدواریم که خداوند به برکت خون شهیدان به همه ما این توفیق را بدهد که رهرو کوچکی در راه بزرگان باشیم و از منش، روش، تدین و انقلابیگری که به جا گذاشتند توشه بگیریم و مشکلاتی همچون محرومیت، مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را حل کنیم.

وی تصریح کرد: برای خاندان معظم شهید علم الهدی که همت کردند و در رونق هرجه بیشتر این مجموعه در کنار سپاه پاسداران و مجموعه‌های دانشجویی امت حزب الله روز به روز پر رونق نگه داشتند، قدردانی می‌کنیم. انتظار هم از خاندان این شهید بزرگوار همین است‌. برای والده، پدر و برادرانشان رحمت الهی طلب می‌کنیم و برای نور چشم خود علم الهدی و خانواده‌شان توفیق را خواستاریم.

سردار باقری در ادامه با اشاره سرودی که توسط دانشجویان اجرا شد، بیان داشت: سرود زیبایی که دانشجویان اجرا کردند، نشان می‌دهد که راه شهدا، راهی است که پر رهرو و طوفانی به مسیر خودش ادامه می‌دهد و همانطور که فرماندهی معظم کل قوا در 16 اسفند مطالبه کردند بایستی به اعتلای راهیان نور بیاندیشیم و هر روز نسبت به روز گذشته و هر سال نسبت به سال گذشته از جهت کمیت و به خصوص کیفیت باید ارتقا یابد و در این مسیر کار خواهیم کرد. بایستی به گونه‌ای تلاش کنیم که راهیان نور در طول سال تداوم داشته باشد و این سفرها از معنویت و کیفیت بالاتری برخوردار باشد.
 
وی در پایان بیان داشت: من به همراه خودم سلام و دعا فرمانده معظم کل قوا را برای تمامی عزیزانی که در این مجموعه‌ها خدمت می‌کنند به همراه آورده‌ام و دست یکایک راویان، خادمان، مدیران و مسئولین مجموعه‌های راهیان نور را می‌بوسم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار