من انقلابی‌ام-294/ حجت الاسلام آل هاشم در گفت‌وگو با دفاع پرس:

لزوم آشنایی جوانان با توانمندی‌های نیروهای مسلح با بازدید از نمایشگاه‌های راهیان نور ارتش

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به نمایشگاه‌های هوایی، دریایی و پدافند هوایی که در دزفول، خرمشهر و اهواز برپا شده است بر لزوم بازدید مردم از این نمایشگاه‌ها و آشنایی جوانان با توانمندی‌ها و دستاوردهای نیروهای مسلح تاکید کرد.
کد خبر: ۲۳۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸ - 20March 2017
لزوم آشنایی جوانان با توانمندی‌های نیروهای مسلح با بازدید از نمایشگاه‌های راهیان نور ارتشحجت الاسلام و المسلمین «سید محمدعلی آل هاشم» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور اظهار داشت: هر ساله شاهد حضور پرشور مردم و جوانان در سرزمین‌های نور هستیم. راهیان نور یکی از راه‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس و سیره شهدا به نسل جوان و آینده است.
 
وی افزود: البته راه‌های مختلفی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس همچون ثبت و نشر خاطرات شهدا، رزمندگان و فرماندهان و ثبت و نشر وصیت‌نامه‌های شهدا وجود دارد. همچنین یکی دیگر از این راهکارها تجلیل از خانواده‌های شهدا، همسران و فرزندان آنان، جانبازان، آزادگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس است.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان داشت: یادواره‌های شهدا که در شهرها و روستاها در طول سال برگزار می‌شود و برپایی موزه‌ها در بسیار از شهرهای بزرگ و نمایشگاه‌ها در تمامی شهرها کارهای بسیار ارزشمندی هستند که جوانان ما را در مقابله با دشمنان که شبانه روز علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شعار می‌دهند، بیمه می‌کند. راهیان نور نیز یکی از بهترین روش‌ها برای مقابله با جنگ نرم دشمن است.
 
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیری که با مسئولان و دست‌اندرکاران راهیان نور و خادمان شهدا داشتند فرمودند: «دفاع مقدس یک نفس کشیدن برای این ملت بود؛ اگر نفس نمی‌کشیدیم، می‌مردیم؛ این را باید زنده نگه داشت. این خاطره‌های دفاع مقدس ثروت است. اگر بخواهید ثروت را استفاده کنید باید فناوری‌اش را بلد باشید. فناوری استفاده از این ثروت راهیان نور است.» و همانطور که مشاهده می‌کنیم این حرکت عظیم فرهنگی تاثیر فراوانی بر ملت و جوانان و نوجوانان ما دارد. برای توسعه‌ی این حرکت باید تلاش‌ها صورت بگیرد.
 
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه به اهداف برپایی نمایشگاه‌های راهیان نور دریایی، هوایی و پدافند هوایی اشاره و خاطرنشان کرد: مردم و جوانان با بازدید از این نمایشگاه‌ها با دستاوردهای نیروهای مسلح آشنا می‌شوند. نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن اینکه دستاوردهای خود را در پایگاه هوایی دزفول به نمایش گذاشته است، ایثار و فداکاری کارکنان این نیرو در دوران دفاع مقدس را به مردم نشان می‌دهد. نیروی الهی هوایی ارتش در روز یکم مهر ماه سال 59 و پس از حمله متجاوزانه رژیم بعثی عراق به کشورمان با 140 فروند به قلب دشمنان نظام زد و اقتدار خود را نشان داد.
 
وی اضافه کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز نمایشگاهی را در خرمشهر برپا کرده است که در این نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای این نیرو به نمایش گذاشته شده است و مردم با بازدید از این نمایشگاه‌ها احساس غرور پیدا می‌کنند. ضمن اینکه باید بدانیم نیروی دریایی جزو اولین مدافعان میهن اسلامی در دوران جنگ تحمیلی بوده است. گردان تکاوران این نیرو با حمله رژیم بعث به کشورمان به خرمشهر رفتند و در کنار دیگر نیروهای مسلح و نیروهای مردمی به دفاع از سرزمین‌ها پرداختند و دشمن را بیش از یک ماه پشت دروازه‌های خرمشهر نگه داشتند.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان کرد: همچنین نیروی دریایی ارتش در 9 آذر سال 59 با اجرای عملیات مروارید، سازماندهی نیروی دریایی عراق را از هم پاشید به طوری که تا پایان جنگ تحمیلی آنان نتوانستند به وضعیت قبلی خود بازگردند.
 
وی تصریح کرد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) نیز توانمندی‌ها و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته و رشادت‌های این نیرو در دوران دفاع مقدس را در نمایشگاهی که در اهواز برپا شده نمایان کرده است. مردم با بازدید از این نمایشگاه‌ها احساس غرور می‌کنند. نیروهای مسلح مایه افتخار، عزت و سربلندی هستند. نیروهای چهارگانه ارتش در کنار سپاه و بسیج امروز در عرصه‌های گوناگون با اقتدار فعالیت می‌کنند و این به برکث ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس است.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها