العبادی خطاب به آمریکایی ها:

کمک مالی به داعش همچنان ادامه دارد/ عراق ازحامیان رسانه‌ای داعش رنج می‌برد

نخست وزیر عراق که در سفر آمریکا به‌سر می‌برد، روز (سه شنبه) فاش ساخت که کمک‌های مالی به داعش تروریستی همچنان ادامه دارد، اگرچه میزان آن کاهش یافته است. وی همچنین گفت که عراق از بلندگوهای رسانه‌ای حامی تروریسم رنج می‌برد.
کد خبر: ۲۳۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱ - 21March 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حیدرالعبادی»، نخست وزیر عراق که از بامداد دوشنبه در واشنگتن بسر می برد، در ادامه برنامه هایش در آمریکا، در موسسه صلح امریکا طی سخنانی گفت کمک‌های مالی به گروه تروریستی داعش همچنان ادامه دارد.

وی به نام طرف ها و کشورهای حامی تروریسم اشاره نکرد، اما گفت برخی کشورهای منطقه در درگیری های منطقه ای از گروه های تروریستی بهره برداری می کنند.

العبادی، با بیان اینکه شکست داعش فقط با تجهیزات نظامی ممکن نیست و راه های بهتری هم برای شکست تروریسم وجود دارد، بر ضرورت وجود طرحی منطقه ای برای مقابله با تروریسم تاکید کرد.

العبادی در این نشست در مقابل کارشناسان و تحلیلگران آمریکایی ، با توجه به دیدارش با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ، پیش بینی کرد دولت جدید آمریکا بیش از گذشته درگیر مبارزه با تروریسم شود.

وی با اشاره به روند اصلاحاتی که در کشورش شروع کرده، گفت عراق اکنون به یک کشور دمکراتیک جدید تبدیل شده است و روند اصلاحاتی آغاز شده، آسان نیست.

حیدرالعبادی که سفرش به واشنگتن با سالروز حمله نظامی آمریکا به عراق در 20 مارس 2003 مصادف شده است، به محض ورود به آمریکا با دونالد ترامپ دیدار کرد.

براساس گزارش های رسانه ای، ترامپ در آن دیدار بخاطر خروج نظامیان آمریکایی در2011 ابراز تاسف کرده و گفته که هرگز موافق عقب نشینی نظامیان آمریکا از عراق نبوده است.

این درحالی است که ترامپ درمبارزات انتخاباتی بارها تکرار کرده بود که مخالف اشغال عراق در 2003 میلادی بوده و حمایت خود را از خروج نظامیان آمریکا در 2011 اعلام کرده است.

العبادی پس از دیدار با ترامپ همچنین گفته که رئیس جمهور آمریکا از حضورش در واشنگتن ابراز خوشحالی کرده و گفته که احترام زیادی برایش قائل است و مطمئن است که العبادی به سختی کار می کند.

ترامپ همچنین خود را متعهد به همکاری با عراق در چارچوب توافقنامه راهبردی امضاء شده میان دو کشور دانسته است و از نقش عراق در ارتباط با دولت همسایه و روابط مثبت با آنان تقدیر کرده است که به نظر می رسد منظور ترامپ دولت سعودی است که اخیرا در جریان سفر عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی به بغداد تلاش شد تنش ها میان دو کشور کاهش یابد.

این درحالی است که العبادی پس از این دیدار در موسسه تحقیقاتی ' صلح آمریکا ' از ادامه کمک های مالی به داعش سخن گفته است.

ترامپ همچنین اطمینان داده که از عراق در مجامع بین المللی و موسسات مالی جهانی از جمله بانک جهانی و صندوق بین المللی پول و نیز گروه G7 (7 کشور بزرگ صنعتی) حمایت خواهد کرد.

حیدرالعبادی بامداد دوشنبه در راس هیاتی وارد واشنگتن شد. رسانه های عراقی به نقل از نهاد نخست وزیری عراق، اعلام کردند که این دیدار بنا به دعوت رسمی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و همچنین با هدف شرکت در نشست 68 کشور عضو ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا انجام شده است.

العبادی علاوه بر دیدار با ترامپ همچنین قرار است با مقام های ارشد آمریکایی از جمله معاون رئیس جمهور، وزیر خارجه و اعضای کنگره آمریکا دیدار کند.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار