نمایشگاه بین‌المللی هوا - فضا و دریانوردی مالزی با حضور «دریادار سیاری» گشایش یافت

نمایشگاه و نشست‌های بین‌المللی هوا - فضا و دریانوری لنکاوی مالزی (لیما 2017) عصر (سه شنبه) با حضور حدود 24 کشور از جمله «دریادار سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گشایش یافت.
کد خبر: ۲۳۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴ - 21March 2017
به گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع پرس، در نمایشگاه امسال هوا- فضا و دریانوردی لنکاوی شرکت کنندگان از کشورهای مختلف آخرین دستاوردهای این حوزه را در حدود 500 غرفه در معرض دید علاقمندان به این صنعت قرار داده اند.

دریادار 'حبیب‌ الله سیاری' فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که روز یکشنبه به دعوت همتای مالزیایی خود وارد این کشور جنوب شرق آسیا شد، امروز در آیین گشایش این نمایشگاه که تا پنجم فروردین ادامه دارد، شرکت کرد.

فرماندهان نیروی دریایی چند کشور در این نمایشگاه شرکت کرده اند و قرار است دریادار سیاری و این فرماندهان از کشورهای مختلف فردا چهارشنبه در دومین روز نمایشگاه در میزگردی شرکت کنند.

دریاسالار 'احمد کماروالزمان بن حاج احمد بدرالدین' فرمانده نیروی دریایی مالزی میزبان مذاکرات و میزگرد نیروی دریایی است که در آن فرماندهان نیروی دریایی شرکت دارند.

نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی در آیین گشایش این نمایشگاه دوسالانه با اشاره به اینکه نقش صنایع دفاعی در حال تغییر است، بر تحقیق و توسعه بیشتر در این زمینه تاکید کرد.

وی گفت که تغییر نقش صنایع دفاعی منجر به افزایش هزینه های کلی و قیمت گذاری محصولات و خدمات دفاعی منجر شده است.

نخست وزیر مالزی در نمایشگاه لیما 2017 گفت که هزینه های دفاعی با توجه به تهدیدهای سنتی و غیرسنتی که منطقه و فراتر از منطقه جنوب شرق آسیا با آن روبرو هستند به احتمال زیاد رو به افزایش خواهد گذاشت.

وی اعلام کرد که هزینه های دفاعی مالزی با توجه به نوسازی تجهیزات که آغاز شده است و پیشرفت جنگ افزارها رو به رشد است .

در آیین گشایش این نمایشگاه و نشست های جانبی آن 'هشام الدین حسین' وزیر دفاع مالزی، 'احمد زاهد حمیدی' معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی و فرماندهان نظامی این کشور جنوب شرق آسیا و از سراسر جهان حضور داشتند.

در نمایشگاه لیما 2017 بیش از 300 نفر در قالب هیات های دفاعی و امنیتی، 55 کشتی های جنگی، 106 فروند هواپیما و467 روزنامه نگار برای پوشش خبری رویدادهای مرتبط با ان حضور دارند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار