رایزنی فرمانده نداجا با فرماندهان نظامی آسیا و اروپا در مالزی

دریادار «سیاری» روز (سه شنبه) در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی هوا - فضا و دریانوری لنکاوی مالزی (لیما 2017) با همتایان خود و هیات‌های عالیرتبه چند کشور آسیایی و اروپایی دیدار و رایزنی کرد.
کد خبر: ۲۳۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵ - 21March 2017
به گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع پرس، دریادار «حبیب‌ الله سیاری»، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه آیین گشایش این نمایشگاه بین‌المللی که به مدت پنج روز ادامه می‌یابد با «هشام الدین حسین» وزیر دفاع مالزی رایزنی کوتاهی انجام داد.

دریادار سیاری که روز یکشنبه برای شرکت در این نمایشگاه و نشست های حاشیه ای آن وارد مالزی شد همچنین در لنکاوی با 'راجا محمد افندی راجا محمد نور' فرمانده کل ارتش مالزی دیدار و گفت وگو کرد.

وی همچنین با دریاسالار 'احمد قمرالزمان بن حاج احمد بدرالدین' فرمانده نیروی دریایی مالزی که میزبان میزگرد نیروی دریایی نمایشگاه است دیدار و گفت وگوی کوتاهی انجام داد.

دیدار رسمی فرمانده نداجا با همتای مالزیایی اش روز چهارشنبه در جزیره لنکاوی برگزار می شود.

دریادار سیاری همچنین در حاشیه نخستین روز از نمایشگاه بین المللی هوا – فضا و دریانوردی مالزی با هیات عالیرتبه دریایی و گارد ساحلی سریلانکا، جانشین فرمانده نیروی دریایی هندوستان، هیات گارد ساحلی این کشور، فرمانده ناوگان دریایی کانادا، فرماندهان نیروی دریایی ایتالیا، استرالیا و امارات متحده عربی و یکی از فرماندهان نیروی دریایی ترکیه گفت وگو و رایزنی کرد.

وی در حاشیه نشست های چند روز آینده لنکاوی نیز با هیات های عالیرتبه نظامی چند کشور شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی لیما 2017 دیدار و رایزنی می کند.

این نمایشگاه با هدف آشنایی با دستاوردهای هوایی به ویژه دریایی در سطح منطقه و بین المللی برپا شده است.

در نمایشگاه امسال هوا- فضا و دریانوردی لنکاوی شرکت کنندگان از کشورهای مختلف آخرین دستاوردهای این حوزه را در حدود 500 غرفه در معرض دید علاقمندان به این صنعت قرار داده اند.

فرماندهان نیروی دریایی چند کشور در این نمایشگاه شرکت کرده اند و قرار است دریادار سیاری و این فرماندهان از کشورهای مختلف فردا چهارشنبه در دومین روز نمایشگاه در میزگردی شرکت کنند.

در نمایشگاه لیما 2017 بیش از 300 نفر در قالب هیات های دفاعی و امنیتی، 55 کشتی های جنگی، 106 فروند هواپیما و467 روزنامه نگار برای پوشش خبری رویدادهای مرتبط با آن حضور دارند.

در آخرین دور این نمایشگاه که سال 2015 برگزار شد، توافقات تجاری به ارزش 9 میلیارد و 290 میلیون رینگیت (حدود دو میلیارد و 110 میلیارد دلار) منعقد شد که در مقایسه با نمایشگاه سال 2013 با رشد 121 درصدی مواجه بود، و پیش بینی می شود در نمایشگاه امسال نیز چنین رشدی در مقایسه با سال 2015 تکرار شود.

در نمایشگاه امسال، مالزی، استرالیا، چک، استونی، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، هند، اندونزی، ایرلند، ایتالیا، هلند، لیتوانی، ژاپن، نروژ، فیلیپین، لهستان، اتریش، بلژیک، برزیل، بلاروس، برونئی، کانادا و چین حضور دارند، اماهیات ها و فرماندهان نظامی از دیگر کشورها در نشست ها شرکت می کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار