رونمایی یمن از موشک جدیدی به نام «عاصف 1»

یمن از یک نوع موشک جدید و کوتاه برد ساخت داخل به نام «عاصف 1» رو نمایی کرد.
کد خبر: ۲۳۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲ - 21March 2017
به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، واحد صنایع نظامی وابسته به وزارت دفاع یمن روز (سه شنبه) با اعلام خبر رونمایی یمن از موشک جدیدی به نام «عاصف 1»، رونمایی این موشک را در راستای مقابله با «تجاوز سعودی آمریکایی» اعلام کرد.

این مرکز همچنین اعلام کرد که با شلیک سه فروند موشک عاصف 1 به پادگانی نظامی در نجران عربستان، این نوع موشک عملا وارد صحنه نبرد شده است.

یک منبع نظامی یمنی گفت : یگان موشکی، پادگان «رجلا»ی عربستان در نجران را با سه فروند موشک عاصف 1 هدف قرار داد و موشک ها دقیقا به هدف اصابت کردند.

براساس این گزارش موشک جدید آخرین دستاورد حوزه صنایع نظامی وابسته به وزارت دفاع یمن به شمار می رود. این مرکز ماه گذشته مجموعه ای از پهپادها شامل: «قاصف 1» ،«هدهد 1» ،«راصد» و «رقیب» را رونمایی کرد.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرده است.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 10 هزار یمنی، زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر، آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار