فرمانده سپاه کربلای مازندران:

هفت تپه ذخیره ای است که باید آشکار بشود

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: لازم است ابتدا آنچه که در برای هفت تپه اتفاق افتاده را تبیین کنیم مشخص کنیم این جایگاه چه جایگاهی هست و به نظر می رسد هفت تپه ذخیره ای است که باید آشکار بشود و باعث مراجعه مردم از نقاط مختلف کشور بشود.
کد خبر: ۲۳۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ - 24March 2017

به گزارش دفاع پرس از مازندران، سردار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور معبر وصل نسل ها با ارزشهای دفاع مقدس است اظهار داشت: اگر چنین برنامه فاخری نبود صرفا انتقال این ارزش ها با برپایی نمایشگاه ها و سخنرانی ها در شهرهای مختلف اثرگذار نبود و در حقیقت دلها با این سفر زمینی از محل زندگی مادی  به سمت مناطق دفاع مقدس منتقل و این بار معنوی بر روح همه زائرین می نشیند و راهیان نور معبری می شود به سوی نور .

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد راهیان نور که فناوری استفاده از ثروت عظیم دفاع مقدس است، ابراز داشت: این سخن معظم له نشان می دهد که مسیری که  تا به امروز طی کردیم خوب بوده است و باید بیشتر از این روی این حرکت عظیم فرهنگی  سرمایه گذاری کنیم.

این مسئول با اشاره به جمله ای دیگر از رهبر انقلاب که فرموده بودند جنگ ما گنج تمام نشدنی است عنوان داشت: این گفته امام خامنه ای موید این امر است که این گنج  لزوم به استخراج دارد که ما حالا حالا ها کار داریم و هرکس بتواند وظایف خود را به خوبی انجام بدهد و نگاهش معنوی باشد نه تفریحی که غالبا هم مردم ما چنین نگاه معنوی دارند و با این نگاه به خوبی می توان از این گنج استخراج کرد که این نگاه وارد این سرزمین می شوند که یک توشه ای از شهدا بگیرند که همه توشه ی یک ساله خود را با سفربه این سرزمین دریافت می کنند.

سردار بابایی با عنوان این نکته که همه ساله شاهد این موضوع هستیم که مردم نسبت به امکانات و کشش مناطق زیارتی از این اردوها استقبال می کنند یادآور شد: با وجود وضعیت اقتصادی اقشار مردم و بالا رفتن هزینه های سفر راهیان نور باز هم شاهد حضور مردم هستیم ودر حال برنامه ریزی هستیم که غالب مخارج  سفر توسط خود زائرین پرداخت شود.

وی با بیان اینکه  با توجه به افزاهش هزینه ها  باز هم شاهد استقبال مردم هستیم  اشاره داشت: این به آن معنی است که کسانی که اهمیت موضوع را درک کردند تلاش شان این است که این اتفاق بیفتد و کم کم این سرزمین نزول ملائک توسط کاروان های به طور کامل و  به اصطلاح خودگردان و بدون حمایت دیگران توسط مردم اداره شود.

سردار بابایی در ادامه با تاکید بر لزوم معرفی و تبیین یادمان هفت تپه بیان داشت: یادمان هفت تپه هنوز به خوبی تبیین نشده است که اگر این اتفاق بیفتد به نظر می رسد سال های آینده یکی از نقاط اصلی یادمانی نه برای استان مازندران بلکه حداقل برای نیمی از استان های کشور شود.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اهمیت هفت تپه در دوران جنگ بیان داشت: هفت تپه در بعضی از عملیات ها مقر پشتیبانی اصلی بوده که روزی 25 هزار نفر پشتیبانی می شدند و بخش عظیمی از جبهه را در بحث تغذیه رزمندگان پشتیبانی می کرد.

وی ادامه داد: بمباران های منطقه هفت تپه نشان دهنده این موضوع است که منطقه نقطه اثرگذاری بوده است که از استان های زیادی در این مقر شهید دادیم  لذا لازم است ابتدا  آنچه که در برای هفت تپه اتفاق افتاده را تبیین کنیم مشخص کنیم این جایگاه چه جایگاهی هست و به نظر می رسد هفت تپه ذخیره ای است که باید آشکار بشود و باعث مراجعه مردم از نقاط مختلف کشور بشود.

سرداربابایی با اشاره به برنامه ریزی برای تبیین و راه اندازی  یادمان اشاره کرد: مناطقی  مثل آشپزخانه که تعداد زیادی در آن مکان شهید شدند، گردان تخریب و بخش آماد و محل شهادت شهید شیرسوار و دیگر شهدا را در ابتدا طراحی خوبی انجام  و سپس روی زمین یادمانی ایجاد خواهیم کرد  و کارهای اداری و مجوز ها گام های آخرش را سپری می کند.

 این مسئول با اشاره به مجوز های لازم برای ساخت یادمان بیان داشت: اگر نبود معطلی های اداری که قاعدتا باید رعایت می شد مجوزهایی بابت در اختیار قرار گرفتن زمین طول کشید و بعدا اعلام کنیم کسانی که دارای تمکن مالی هستند در بحث برپایی یادمان  هفت تپه کمک کنند که با همکاری و مشارکت مردم و مسئولین طوری هفت تپه را آماده کنیم که وقتی کاروان ها می آیند بخشی از این حقایق  آشکار شود .

سردار بابایی در پایان با اشاره به لزوم تصمیم گیری های نهایی در مورد ساخت یادمان هفت تپه گفت: اجرای این برنامه ها  به صورت تعجیلی امکان نخواهد داشت و تصمیم بر این است که بعد از اینکه مشخص شد چه مقدار زمین از آن نقاط وسیع در اختیار ما قرار می گیرد تصمیم بگیریم که آیا صرفا منطقه یادمانی ایجاد کنیم و یا همراه با محل استراحت زائرین که در صورت اجرای اعتباری بالای یک میلیارد لازم دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها