ابراز نگرانی رئیس سابق موساد از افزایش اعراب فلسطینی در نوار غزه

رئیس سابق موساد درباره تنها خطر حیاتی که این رژیم را تهدید می‌کند هشدار داد.
کد خبر: ۲۳۲۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ - 22March 2017

اسرائیل امیدوار است که اعراب با یک معجزه از زمین محو شوندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، تامیر پاردو رئیس سابق سازمان جاسوسی اسرائیل موسوم به (موساد) روز سه‌شنبه اظهار داشت که تنها خطر حیاتی که این رژیم با آن مواجه است، تلاش برای مخالفت با تشکیل دو دولت است.

وی طی سخنانی در یک کنفرانس که به ‌منظور بزرگداشت سالروز مرگ مئیر داگان رئیس اسبق موساد برگزار شده بود، گفت: اسرائیل تصمیم گرفته است که انتخاب نکند و امیدوار است که روزی درگیری‌ خودش به پایان برسد یا اینکه اعراب بر اثر یک معجزه از زمین محو شوند.

رئیس سابق موساد در ادامه افزود: اگر اسرائیل خود را از فلسطینی‌ها جدا نکند، سرانجام تعداد اعراب در کرانه باختری و نوار غزه از شمار یهودیان فراتر می‌رود و آن‌گاه یهودیان به یک اقلیت تبدیل خواهند شد.

وی گفت: تعداد یهودیان و فلسطینیان در اسرائیل، کرانه باختری و نوار غزه تقریباً برابر است و اسرائیل باید برای جدا کردن خودش تلاش کند.

پاردو تأکید کرد: اسرائیل با خطری حیاتی مواجه است که همچون یک بمب ساعتی عمل می‌کند. آیا ما به‌دنبال چنین چیزی هستیم؟ آیا ما می‌خواهیم این را برای فرزندانمان به ارث بگذاریم؟

وی افزود: ما تصمیم گرفتیم که سرمان را در شِن فرو و خودمان را با حقایقی جایگزین مشغول کنیم. ما تصمیم گرفتیم که با تهدیدات ساختگی برای خود، از واقعیت فرار کنیم.

این مقام صهیونیست تأکید کرد: ما باید حقایق را ارزیابی و تصمیم‌گیری کنیم و وقت آن رسیده است که تصمیم بگیریم.

وی سال گذشته نیز در اظهاراتی مشابه گفته بود که بزرگترین خطری که اسرائیل را تهدید می‌کند، خطر داخلی است و اختلافات داخلی منجر به جنگ داخلی می‌شود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها