من انقلابی‌ام-319/ جعفری در گفت‌وگو با دفاع پرس تاکید کرد؛

لزوم اعزام کاروان‌های رسانه‌ای به سرزمین‌های نور/ فعالیت‌های فرهنگی راهیان نور باید تقویت شود

مسئول بسیج رسانه استان گیلان بر لزوم اعزام کاروان‌های رسانه‌ای به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: همچنین فعالیت‌های فرهنگی راهیان نور و نمایشگاه‌های برپا شده باید تقویت شود.
کد خبر: ۲۳۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ - 22March 2017
لزوم اعزام کاروان‌های رسانه‌ای به سرزمین‌های نور/ فعالیت‌های فرهنگی راهیان نور باید تقویت شودبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور، «محسن جعفری» مسئول بسیج رسانه‌ استان گیلان که مدیریت کاروان اعزامی اصحاب رسانه این استان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را برعهده دارد، درباره حضور رسانه‌ای‌ها در سرزمین‌های نور اظهار داشت: با توجه به اثرگذاری رسانه‌ها در فضای جامعه و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه داشتن یاد شهدا و فرهنگ دفاع مقدس، لازم است که اصحاب رسانه‌ در این مناطق حضور پیدا کنند.
 
وی افزود: راهیان نور موجب تحولاتی در جامعه می‌شود. ما هشت سال جنگ تحمیلی را از سر گذراندیم که باید دفاع جانانه مردم در برابر آن جنگ بی رحمانه علیه‌ کشورمان را به بهترین شکل ممکن به نسل آینده انتقال دهیم؛ این مهم بدون حضور رسانه‌ها میسر نیست. مستندسازان، عکاسان، نویسندگان، برنامه سازان و سایر اصحاب رسانه با همه استعداد و ظرفیت خود باید به مناطق جنگی در غرب و جنوب کشور سفر کنند.

مسئول بسیج رسانه‌ استان گیلان درباره رسالت رسانه‌ها توضیح داد: اگر اصحاب رسانه در این فضا حضور پررنگی نداشته باشند چگونه می‌توانند تاثیرگذار باشند؟ رسانه‌ها می‌توانند در انتقال فضای راهیان نور که وجه غالب آن فرهنگ ایثار و شهادت است نقش ایفا کنند و شهدای مدافع حرم تحت تاثیر فضای راهیان نور بود که به دفاع از حرم آل الله پرداختند. مدافعان حرم ادامه دهنده راه شهدای دفاع مقدس هستند. انتقال درست این فرهنگ به خوب عمل کردن رسانه در سطح کشور بستگی دارد که اگر درست عمل کنند شاهد جامعه‌ای پویا و زنده خواهیم بود البته این تا حدودی عملی شده اما کافی نیست.
 
وی درباره مفهوم انقلابی بودن گفت: مهمترین وجه انقلابی بودن فرا جناحی بودن است. وقتی انقلابی بودن متبلور می‌شود که بدانیم چقدر اهل مقاومت و ولایت هستیم. مفهوم انقلابی بودن در سطح بین الملل، ایستادگی در مقابل آمریکا و صهیونیزم جهانی است.

جعفری درباره اقدامات فرهنگی در راهیان نور بیان داشت: ما نباید فقط به اعزام کاروان‌های راهیان نور در قالب‌های دانشجویی و دانش آموزی و ‌.‌‌‌.. اکتفا کنیم. ما باید اول بسترهای فرهنگی را مهیا کنیم و نقشه فرهنگی درستی ترسیم کنیم چرا که کاروان‌های راهیان نور برای حضور در این مکان‌ها نیازمند خوراک فرهنگی هستند. رهبر انقلاب به درستی به نفوذ فرهنگی اشاره کرده‌اند. دشمن با همه توان خود در حال نفوذ به فرهنگ انقلاب است تا آن را به مرور از بین ببرد. در مقابل ما نیز باید اقدام موثر داشته باشیم. نداشتن برنامه راهبردی در راهیان نور آن را ناکارآمد می‌کند. هنوز اقدامی در حوزه نشر کتاب، فیلم و ... برای انتقال فلسفه راهیان نور انجام نشده است. بحث نمایشگاه‌های فرهنگی در یادمان‌ها نیازمند تقویت است.

انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار