فرمانده ناجا در اصفهان خبر داد؛

کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی ۹۶

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به آماده‌باش و حضور ۳۰۰ هزار مامور پلیس در جاده‌ها و شهرهای کشور گفت: وضعیت جاده‌های کشور رضایت‌بخش است به‌طوری‌که امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۳ درصدی تصادفات و تلفات جاده‌ای روبرو بوده‌ایم.
کد خبر: ۲۳۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴ - 22March 2017
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری صبح امروز در حاشیه بازدید از ایستگاه امنیت و سلامت امام رضا (ع) در یکی از ورودی‌های شرق استان اصفهان با تبریک سال جدید به همه مردم کشور اظهار داشت: به‌حمدالله طبق آخرین گزارش‌های واصله تصادفات و تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد کاهش داشته است.

سردار اشتری تصریح کرد: نیروی انتظامی برای هدایت مسافران در جاده‌ها و تأمین امنیت آن‌ها امسال بیشتر از سال‌های گذشته نیروهای خود را به‌کارگیری و گشت‌های مختلف پیاده، خودرویی و موتوری را در سراسر کشور راه‌اندازی کرده است و حدود 300 هزار مامور پلیس در جاده‌ها و شهرهای کشور حضور فعال دارند.

وی به همکاری مردم با پلیس اشاره کرد و گفت: با حضور فعال نیروهای پلیس در جاده‌ها و شهرها و همکاری خوبی که مردم با نیروی انتظامی دارند حوادث و تلفات جاده‌ای به‌طور چشمگیری کاهش داشته که امیدواریم این روند تا پایان تعطیلات ادامه داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: پرترددترین محورهای کشور، محورهای منتهی به مشهد مقدس، استان‌های شمالی، استان‌های جنوبی، اصفهان، فارس و خوزستان هست که میزان تردد خودروها در این جاده‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه پلیس با رانندگان متخلف، پرخطر و حادثه‌ساز برخورد قانونی می‌کند و خودروی آن‌ها توقیف می‌شود به وضعیت امنیتی کشور هم اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در تمام مرزها، جاده‌ها و شهرها وضعیت امنیتی خوبی برقرار است و تاکنون حتی یک مورد ناامنی هم وجود نداشته است.

سردار اشتری بیشترین علت وقوع تصادفات و تلفات جاده‌ای را خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان دانست و از رانندگان خواست تا مسیر سفر را هم جزء سفر بدانند و با رعایت قوانین رانندگی و پرهیز از عجله و شتاب و استراحت در محل‌هایی که پیش‌بینی‌شده از وقوع حوادث جاده‌های جلوگیری کنند.

وی در پایان با اشاره به نقش سرنشینان خودرو در پیشگیری از حوادث جاده‌ای اظهار داشت: سرنشینان خودروها در طول سفر در صورتی‌که متوجه خواب‌آلودگی راننده شدند به او تذکر دهند و رانندگان نیز پس از استراحت و رفع خستگی به ادامه سفر ادامه دهند و به پیام‌های پلیس که از طریق رسانه‌های گروهی پخش می‌شود توجه کنند.

انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار