من انقلابی‌ام-324/ دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

تداوم هنر متعهد در یادمان شلمچه +عکس

شعار نویسی در یادمان شلمچه بر لباس زائران و خادمان شهدا حرکتی در جهت تدوام بخشیدن به هنر متعهد دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۳۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ - 23March 2017
به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور، تجلی‌گاه هنر متعهد تاریخ کشورمان به اذعان همه هنرمندان در بحبوحه روزهای پیروزی انقلاب و دفاع مقدس بوده است. آن زمانی که کمترین فرصت برای تامل درباره فُرم آثار هنری بود بهترین و ماندگارترین فیلم‌ها، نقاشی‌ها و سرود و موسیقی‌ها توسط گروه‌های مختلف تولید شد.

نقاشی و هنرهای تجسمی نیز از این قافله عقب نمانده بودند بلکه از پیش قراولان روزهای دفاع مقدس بودند. تابلونوشته‌ها، سربندهای «یاحسین»، نقاشی‌های دیواری و لباس‌نوشته‌های رزمندگان از جمله کاربردهای این هنر در دوران دفاع مقدس بود.

شعارهای «یاحسین(ع)»، «می‌رویم تا انتقام سیلی زهرا بگیریم»، «هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله» و «راه قدس از کربلا می‌گذرد» و... از جمله شعارهایی بود که رزمندگان بر لباس‌هایشان می‌نوشتند.

یادآوری این شعارهای به ظاهر نوستالژیک یادآوری و بازخوانی آرمان‌های رزمندگان و شهدای دفاع مقدس است که این روزها در یادمان‌های مختلف از جمله یادمان شلمچه توسط خادمین شهدا روی لباس‌های زائرین و خادمین نوشته می‌شود.

توجه و تکرار فعالیت‌های هنری سال‌ها دفاع مقدس می‌تواند جذابیت‌های فراوانی برای مخاطبین داشته باشد. این فعالیت‌ها همچنین بازخوردهای مثبتی را به همراه دارد که می‌توان از آن به عنوان تدوام هنر متعهد روزهای انقلاب و دفاع مقدس در این دوران یاد کرد.

تداوم هنر متعهد در یادمان شلمچه+ عکس

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها