دیدار مسئولین سپاه کربلا مازندران با خانواده اولین شهید مدافع حرم خرمشهر+تصاویر

مسئولین سپاه کربلا مازندران در اولین روز عید نوروز با خانواده اولین شهید مدافع حرم خرمشهر دیدار و گفت و گو کردند.
کد خبر: ۲۳۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ - 24March 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، خرمشهر هنوز هم خونین شهر است. شهر مقاومت، گنجینه  مردمانی از جنس ایثار و شهادت  از شهدای هشت ساله دفاع مقدس تا شهدای مدافع حرم .

 مسئولین سپاه کربلا مازندران  در سال جدید به رسم ادای دین به خانواده شهدا در قالب برنامه های راهیان نور به دیدار خانواده شهدای مدافع حرم این شهر رفتند.

در اولین روز عید مسئولان سپاه کربلا مازندران مهمان عید اولین خانواده شهید مدافع حرم خرمشهر بودند. خانواده دلیرمرد جنوبی شهید مدافع حرم علی محمد منیعات که در دفاع از حریم اباعبدالله(ع)، آسمانی شد.

جوان عرب  29 ساله خرمشهری که ایثار و مقاومت را از پدران خود به ارث برده بود، برای دفاع از حریم عتبات عالیات به صف سربازان امام زمان(عج) در عراق پیوست و واپسین روزهای سال 93 توسط گروهک های کوردل تکفیری جام شهادت را نوشید.

سردار عبدالعلی عمرانی اولین فرمانده لشکر 25 کربلا در زمان دفاع مقدس در ابتدای این دیدار با بیان اینکه شهید منیعات افتخار انقلاب اسلامی است افزود: خون پاک شهدای مدافع حرم قدرت انقلاب اسلامی در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم شهیدان بصیرت دینی و بینش اسلامی هستند گفت: شهید منیعات و دیگر شهدای مدافع حرم با بصیرت انقلابی، انقلاب بصیرتی در جامعه ایجاد کردند.

دیدار مسئولین سپاه کربلا مازندران با خانواده اولین شهید مدافع حرم خرمشهر+تصاویر 

در ادامه سرهنگ رضایی معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلا با بیان اینکه هر جا ظلم باشد مردان شجاع ما برای دفاع از مظلوم بپا می خیزند گفت: این شهدا ثابت کردند که مرز نمی شناسند و هر جا مظلوم باشد جوانان غیور ایران اسلامی به یاری انها می شتابند.

وی افزود: این عباس های زمان هستند که اجازه نمی دهند خیمه گاه حسین(ع) آسیب ببیند و پرچم ابوالفضل العباس روی زمین بماند.

هوای خانه ، شهدایی است و برادر شهید با لهجه عربی با خوش آمدگویی به مهمان ها از  اعزام  برادر جوانش می گوید: شهید علی منیعات در عراق به گردان مقاومت لواء ابوالفضل العباس(س) پیوست، او تخریب چی بود.

رشادت علی منیعات از جوانان بسیجی خرمشهر زبانزد همه بود. به گفته برادر شهیدش، علی برای رفتن شور و حال عجیبی داشت و میگفت باید به بروم پیش اصحاب امام حسین(ع).

شهید علی منیعات یک دختر به نام زینب دارد که به گفته عباس منیعات برادر شهید، وقتی علی به مدافعان حرم پیوست زینب 6 ساله بود. زینب خیلی بابایی و  وابسته به پدرش بود  وقتی پدرش به ماموریت می رفت برای آمدنش لحظه شماری می کرد.

برادر شهید با همان لهجه عربی ادامه میدهد: زمانی خبرشهادت علی را به خانواده میدهند زینب بی قراری هایش زیاد می شود.

وقتی لباس های شهید علی منیعات را برای خانواده می آوردند ، زینب در بین لباس های بابا، دنبال تلفن همراه پدر می گردد. خانواده شهید میدانند زینب میخواهد عکسی که با بابا گرفته را ببینید.

برادر شهید با بیان این خاطره به عنایت شهید اشاره می کند و می گوید: هرکاری کردیم تا رمز تلفن همراه شهید را باز کنیم تا آن عکسی که زینب می خواهد را نشانش دهیم نشد. زینب آن روز آنقدر بی تاب کرد که از گریه هایش همه گریه میکردند.

دختر دلش را  خوش کرده  به عکسی که با بابا گرفته بود. تا سه شبانه روز بی تابی می کرد، مادر مضطر شده بود، زینب از گریه خوابش می برد تا اینکه بابا به خوابش می آید. به گفته  برادر شهید رمز تلفن را شهید به دخترکوچکش می گوید و بالاخره زینب عکسی که با بابا گرفته را در تلفن همراه پدرش می بیند.

گفتنی است شهید علی محمد منیعات اولین شهید مدافع حرم شهرستان خرمشهر بود که در عملیات آزادسازی تکریت از چنگان داعش به درجه رفیع شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها