در سفر دوم روحانی به کردستان صورت می‌گیرد؛

افتتاح ۲۷۵۰ میلیارد تومان پروژه

حسن روحانی رئیس جمهور برای دومین بار هفته آینده به استان کردستان سفر می‌کند و قرار است در این سفر یک روزه شماری پروژه و طرح تولیدی و اقتصادی در این استان به بهره برداری برسد.
کد خبر: ۲۳۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ - 23March 2017

افتتاح ۲۷۵۰ میلیارد تومان پروژهبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حسن روحانی برای دومین بار هفته آینده مهمان مردم کردستان می شود و قرار است که در این سفر چندین پروژه و طرح تولیدی، اقتصادی و خدماتی در این استان مورد بهره برداری قرار گیرد.

استاندار کردستان با اشاره به قطعی شدن سفر روحانی به استان، بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در جریان سفر رئیس جمهور به استان کردستان بیش از ۲۷۵۰ میلیارد تومان طرح و پروژه در بخش‌های اقتصادی و عمرانی به بهره برداری می رسد.

عبدالمحمد زاهدی با اعلام اینکه دکتر روحانی رییس دولت تدبیر و امید پنجم فروردین ماه همزمان با سفر به استان چندین پروژه بزرگ صنعتی، کشاورزی، انرژی و عمران به ارزش بیش از ۲۷۵۰ میلیارد تومان را به بهره برداری می رساند، گفت: از محل افتتاح این پروژه ها برای بیش از ۶۰۰۰ نفر از جوانان جویای کار در کردستان ایجاد اشتغال می شود.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید جان تازه ای در کالبد جاده های اصلی و روستایی کردستان دمیده شد، اظهار کرد: بخشی از کریدور شمال به جنوب در حد فاصل باقرآباد و روستای زاغه به طول ۱۸ کیلومتر، ۳۰ کیلومتر راه روستایی در سطح استان به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان و هزار و ۹۰۰ واحد مسکن مهربا ۱۰۴ میلیارد تومان هزینه به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار کردستان احداث هزار و ۱۰۰ ایستگاه دیجیتال روستایی با ۲۰ شبکه به ارزش ۱۰ میلیارد تومان را هدیه دولت به روستاییان برای دریافت صدا و تصویر با کیفیت رسانه ملی دانست و ادامه داد: فاز اول شبکه فرعی آبیاری تحت فشار پایاب سد زیویه که برای آن رقمی در حدود ۱۱ میلیارد تومان صرف شده است به دست بهره برداران سپرده می شود و از این محل بطور مستقیم برای ۳۸۰ نفر شغل ایجاد می شود.

وی دیگر طرح های مورد بهره برداری در سفر دکتر روحانی به کردستان را مربوط به بخش آب و انرژی اعلام و از افتتاح تصفیه خانه شهر سریش آباد با شش و نیم میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی هشت نفر ذکر کرد و افزود: احداث دو پست ۶۳ کیلو وات بهاران سنندج و ناظم آباد قروه و توسعه وافزایش پست ها برق روستای نگل و شهر مریوان جمعا به ارزش حدود ۱۹ میلیارد ریال از دیگر پروژه های آماده افتتاح است.

زاهدی افزود: در این سفر آبگیری سد مخزنی چراغ ویس سقز با اعتبار بیش از ۱۷ میلیارد تومان و اشتغال سه هزار نفر در برخورداری از مزایای آن، ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی زیویه و آبرسانی به شهر سقز از سد چراغ ویس با اشتغالزایی ۴۵۵ نفر با صرف هزینه ای بیش از ۶۴ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی افتتاح طرح های بزرگ صنعتی را شاه بیت سفر رییس جمهور به کردستان دانست و اضافه کرد: در سفر یک روزه دکتر روحانی پتروشیمی کردستان با بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی برای ۷۰۰ نفردر مدار تولید قرار می گیرد.

وی همچنین افتتاح کارخانه لاستیک بارز با اعتبار ۶۲۷ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۹۶۰ نفر را از دیگر طرح های قابل افتتاح در استان دانست و گفت: در این سفر پرخیر و برکت تولید کنسانتره آهن شرکت کیمیا معادن سپاهان، تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت صبا نور و شرکت کیمیا کاشت اطباء به بهره برداری خواهند رسید.

زاهدی اضافه کرد: برای این تعداد طرح و پروژه بیش از ۹۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است وبرای ۲۲۴ نفر از جوانان جویای کار کردستانی شغل ایجاد شده است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار