من انقلابی‌ام-332/ امیر گلفام به دفاع پرس خبر داد؛

احیای خط دفاعی شهید چمران در یادمان شهدای دهلاویه

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران از احیای خط دفاعی شهید چمران به طول 2 کیلومتر در حاشیه یادمان شهدای دهلاویه خبر داد و گفت: این خط به وسیله نصب پرچم‌هایی مشخص شده است.
کد خبر: ۲۳۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷ - 23March 2017
احیای خط دفاعی شهید چمران در یادمان شهدای دهلاویهامیر سرتیپ دوم «ابراهیم گلفام» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور اظهار داشت: ارتش در راهیان نور جنوب مسئولیت یادمان دهلاویه در غرب سوسنگرد را بر عهده دارد. این یادمان محل انجام برخی از عملیات‌های ستاد جنگ‌های نامنظم و شهادت دکتر مصطفی چمران است.
 
وی افزود: در اینجا این نکته را باید متذکر شد که لازم است به نقش سایر نیروهایی که در ستاد جنگ‌های نامنظم حضور داشتند از جمله شهید ایرج رستمی نیز پرداخته شود. شهید رستمی از همرزمان شهید چمران و معاون ستاد جنگ‌های نامنظم بود. او یک نیروی ارتشی بود. جا دارد که از شهدای گمنام مردمی و ارتشی که در این ستاد فعالیت داشتند بیشتر یاد کنیم.
 
امیر گلفام تصریح کرد: امسال در یادمان شهدای دهلاویه به احیا و یا به عبارت دیگر گویاسازی خط شهید چمران که کانالی به طول 2 کیلومتر بوده پرداختیم. این کانال که در واقع بستر نهری منشعب شده از رود کرخه بوده در دوران دفاع مقدس موضع دفاعی نیروهای ستاد جنگ‌های نامنظم بوده و رزمندگانی از این ستاد در آنجا به شهادت رسیده‌اند. لذا در راستای این کانال میله‌هایی به همراه پرچم نصب شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین امسال در کنار یادمان دهلاویه سنگرهایی مشابه سنگرهای شهید چمران ایجاد کرده‌ایم. این کارها با استفاده از اطلاعات نیروهای ستاد جنگ‌های نامنظم انجام شده است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار