رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش خبر داد؛

برنامه‌ریزی ارتش برای 7 یادمان دفاع مقدس در خوزستان/ کمک‌ بلاعوض 100 میلیارد دلاری کشورهای عربی به صدام در زمان جنگ

امیر سرتیپ دوم «گلفام» گفت: ارتش مدیریت هفت یادمان را برعهده دارد که برای استقبال از راهیان نور اقدامات مختلفی را انجام می‌دهد.
کد خبر: ۲۳۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷ - 23March 2017
برنامه‌ریزی ارتش برای 7 یادمان دفاع مقدس در خوزستان/ کمک‌ بلاعوض 100 میلیارد دلاری کشورهای عربی به صدام در زمان جنگبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم «ابراهیم گلفام»، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش اظهار داشت: من به عنوان سرباز کوچک جنگ وقتی به مناطق عملیاتی خوزستان می‌آیم باز هم چیزهای جدیدی را مشاهده می‌کنم و این از وسعت دفاع مقدس حاکی است.

وی با بیان اینکه به همه حوزه‌های دفاع مقدس به خوبی پرداخته نشده است، اضافه کرد: این به معنای کوتاهی نیست بلکه به معنای وجود دانستنی‌های زیاد در این موضوع است که هنوز نتوانستیم آنها را به نسل‌های بعد از دفاع مقدس و جوان معرفی کنیم.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس را یک حرکت فوق تصور دانست و بیان کرد: وقتی جنگ به ایران تحمیل شد تمام اساتید غربی و برخی از شرق نیز این باور را داشتند که با رخداد آنها پیروز می‌شوند به همین دلیل نیز 37 کشور به شکل مستقیم به رژیم بعثی کمک کردند.

وی در همین ارتباط توضیح داد: با گذشت سال‌ها از آن دوران برخی از کشورهای عربی اعلام کردند 80 میلیارد دلار به صدام کمک کردند و البته مجموع کمک‌های جنگی بلاعوض کشورهای عربی به صدام 100 میلیارد دلار برآورد شد.

گلفام با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران تا قبل از دفاع مقدس بیش از 670 شهید را برای حفظ انقلاب تقدیم کرد، ادامه داد: مردم خوزستان در ابتدای جنگ تا آنجایی که توانستند در برابر رژیم بعث ایستادگی و مقاومت کردند. استان خوزستان نقش برتر را در دفاع مقدس داشت و بیشترین آسیب را دید.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به نقش نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: شهید ستاری نابغه نیروی هوایی در آن دوران بود همچنین شهید شیرودی‌ جزو رکورداران این کشور است که اگر آنها چنین اقداماتی را انجام نمی‌دادند شاید پایان هشت سال دفاع مقدس طور دیگری رقم می‌خورد.

وی در ادامه اشاره به به برنامه‌های ارتش برای راهیان نور، گفت: تلاش کردیم تا با اعزام راویان از چهار نیروی مختلف ارتش در یادمان‌های دفاع مقدس نقش نیروهای دریایی، زمینی و هوایی ارتش در آن دوران بیان شود.

گلفام ادامه داد: در این روزها نمایشگاه بزرگی در حوزه هوایی در شهر دزفول و نمایشگاهی در حوزه نیروی دریایی در خرمشهر راه‌اندازی شد که تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا جلوه‌های زیبایی از دوران دفاع مقدس را همراه با احساس به مردم بیان کنیم.

وی یادآور شد: سنگرهای موجود در قرارگاه عملیاتی شهید صیاد شیرازی معروف به میشداغ(در شمال غربی سوسنگرد) با هزینه‌های زیادی بازسازی شد، همچنین این اردوگاه ظرفیت اسکان شبانه روزی یک هزار نفری را دارد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: تمام هواپیماهای نیروی هوایی ارتش را از سایر پایگاه‌ها برای نمایش به پادگان چهارم شکاری دزفول بردیم که در این پادگان، هواپیماهای جنگی پرواز هر روزه دارند و خلبانان نیز دفاع مقدس روایت گری می‌کنند.

جانشین قرارگاه راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی مدیریت در هفت یادمان را بر عهده دارد که برای استقبال از راهیان نور اقدامات مختلفی از جمله تهیه بسته‌های فرهنگی شامل کتاب‌های حوزه دفاع مقدس را انجام می‌شود.

وی گفت: در برخی مکان ها مثل پادگان دژ خرمشهر و میشداغ مکانی مجزا برای اسکان راهیان نور ساخته و راه‌اندازی شد در این ایام حداقل 20 هزار نفری از میشداغ بازدید می‌کنند که بیشتر آنها روحانیون خارجی و نخبگان ایرانی هستند.

گلفام اظهار داشت: چند روز قبل نیز وابستگان نظامی از 22 کشور جهان را به خوزستان آمده که همه افسران و ژنرال‌های کشورهای مختلف بودند، همه افراد با حضور در یادمان‌های دفاع مقدس به قدرت کشور، سختی‌های جنگ و مقاومت مردم ایران پی می‌برند.


نظر شما
پربیننده ها